****************************************************************************************************************************************************************************

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
www.post77.plwww.post77.plwww.post77.plwww.post77.plwww.post77.plwww.post77.plwww.post77.pl






Jak Sprawdzić Alternator w Samochodzie ? * Diagnostyka Silnika
Diagnozowanie Układu Przewietrzania Silnika (PCV) * Diagnostyka Silnika

Transport Przeprowadzki Post77 Darmowe Ogłoszenia Reklama Zaprezentuj Swoją Stronę Internautom
Plus Domeny

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
www.post77.plwww.post77.plwww.post77.pl



* * * Sprawdź Informacje o IMPREZACH i KONTAKTACH

.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


Szukając Przyczyn Przeczytaj Linki Opisujące Temat - Obiekt bez ich Otwierania !

Wyszukiwarka Tematów * Szukaj np : budowa rozrusznika, czujnik Halla, spalanie detonacyjne (wyszukiwarka Google powiązana z witryną DiaAut).

Oferta Reklam w Serwisie www.diaaut.home.pl * Blog

Elementy  *  SPI  *  MPI  *  GDI  *  EDC  *  EOBD  *  LPG  *  Akumulator  *  Rozrusznik  *  Alternator  *  Zapłon  *  Autor  ***********  Reklama

****************************************************************************************************************************************************************************

Sposoby Lokalizacji Uszkodzeń Układów - Systemów Wtryskowych Silników Spalinowych

Opisy Uszkodzeń Silników Spalinowych * Naprawy Samochodów

Opisy Układów - Urządzeń * Autodata * VAG

Otwórz Katalog Filmów Powiązanych z Motoryzacją

Szukając Przyczyn Przeczytaj Linki Opisujące Temat - Obiekt bez ich Otwierania !
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Temat Strony :

Elementy Schematów Elektrycznych * Masy * Zasilania * Rysunek








Kontakt :

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@




FILMY *** Imprezy * Usługi * Kontakty

Diaaut * Elementy Schematów Elektrycznych \ Masy \ Zasilania \ Rysunek

 

****************************************************************************************************************************************************************************

 

Elementy  *  SPI  *  MPI  *  GDI  *  EDC  *  EOBD  *  LPG  *  Akumulator  *  Rozrusznik  *  Alternator  *  Zapłon  *  Autor  ***********  Reklama

Elementy Schematów Elektrycznych \ Masy \ Zasilania \ Rysunek

 

 

 

* GoTo Diagnostyka Silnika * Strona Główna * * * Ikona   Elementy  albo  Wyszukiwarka Google  umożliwia szybką lokalizację tematu *

 

Elementy Schematów Elektrycznych \ Masy \ Zasilania \ Rysunek

%%

<<< Elementy Elektrotechniki \ Autor102

 

 

 

30 - Zasilanie Bezpośrednio Z Akumulatora

 

30C1-zacisk plusowy akumulatora

 

31 \ Masa

 

31C1-zacisk minusowy akumulatora

 

31x \ Sterowanie Przez Podanie Masy

 

S1 - Ignition / Starter Switch \ Włącznik Zapłonu

 

 


 

 

 


 

 

 


Bezkrytyczne wykorzystywanie i powielanie informacji umieszczonych na tej stronie jest zabronione.



FILMY *** Imprezy * Usługi * Kontakty

Dodaj Nowy Komentarz \ Formularz Bezpłatnego Ogłoszenia bez Rejestracji ze Zdjęciami

Ctrl + F : wyszukiwanie

.



Otwórz Formularz * Dodawanie Notatek Plus Obrazki

Notatki * Blogi * Diagnostyka Samochodu
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Informacje Moderowane

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


04:03:2014 * Oznaczenia zacisków DIN 72552

DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz
zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk
zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu
o dwóch oddzielnych obwodach) 4a od cewki zapłonowej I, zacisk 4 4b od cewki zapłonowej II, zacisk 4 15
łączony + (Wyjście włącznika zapłonu/jazdy) 15a wyjście na rezystorze wstępnym do cewki zapłonowej i rozrusznika ŚWIECE
ŻAROWE I WŁĄCZNIK ROZRUCHU 17 Uruchamianie 19 Żarzenie AKUMULATOR 30 Wejście od bieguna plus akumulatora,
bezpośrednie 30a Wejście od bieguna plus akumulatora II (Przełącznik akumulatorów 12/24 V) 31 Przewód
powrotny do akumulatora Biegun minus akumulatora lub masa, bezpośredni 31b Przewód powrotny do bieguna
minua akumulatora lub masy, przez włącznik Lub przekaźnik (łączony ujemnie) (Przełącznik akumulatorów
12/24 V) 31a Przewód powrotny do bieguna minus akumulatora II 31a Przewód powrotny do bieguna minus akumulatora
II SILNIKI ELEKTRYCZNE 32 przewód powrotny (odwrócenie polaryzacji możliwe na zaciskach 32-33) 33 główny
zacisk przyłączeniowy (odwrócenie polaryz
Pozycja : 1 * ID Tekstu : 9 *
Reklamuj się Kopiując Temat Ogłoszenia i Adres ( Przygotuj obrazek : kopiuj grafikę z ogłoszenia )

Oznaczenia zacisków DIN 72552
http://www.diaaut.home.pl/formularz_s993.htm
http://www.diaaut.home.pl/DIN_72552.pdf

facebook * * twitter * * google+


Notatki * Post77




@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

1 * Opisy Układów - Urządzeń * Autodata * VAG * 14
2 * Przekaźnik Samochodowy * Oznaczenie Pinów * 13
3 * S1 - Ignition * Starter Switch * Włącznik Zapłonu * 12
4 * Elementy Elektrotechniki Samochodowej * DiaAut * 11
5 * Samochodowa Instalacja Elektryczna * Przykłady * 10
6 * Oznaczenia zacisków DIN 72552 * 9
7 * Klasyczny Układ Zapłonowy * 8
8 * 0 * Przekaźnik * Oznaczenie Pinów * Podstawa * 7
9 * 0 * 0 * STEROWANIE czasem otwarcia wtryskiwacza * Benzyna * 5
10 * Elementy elektroniczne * 4
11 * Wtrysk Benzyny opis działania * 3
12 * Elektronika w pojazdach samochodowych * 2

Lista Blogów w Serwisie

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


20:11:2016 * Opisy Układów - Urządzeń * Autodata * VAG

# Elektrotechnika i Elektronika Samochodowa # Elementy Schematów Elektrycznych \ Oznaczenia Autodata
# Mini Słownik * Diagnostyka Sinika Spalinowego # Elementy Schematów Elektrycznych * SSP (Selbststudienprogramm)
\ Oznaczenia VAG # Słownik \ Diagnostyka Silnika \ Wtrysk Benzyny \ Diesel \ Termin Techniczny \ Skrót
\ Niemiecki # Słownik Motoryzacyjny * Angielski
Pozycja : 1 * ID Tekstu : 14 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


20:11:2016 * Przekaźnik Samochodowy * Oznaczenie Pinów


Pozycja : 2 * ID Tekstu : 13 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


20:11:2016 * S1 - Ignition * Starter Switch * Włącznik Zapłonu


Pozycja : 3 * ID Tekstu : 12 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


20:11:2016 * Elementy Elektrotechniki Samochodowej * DiaAut

* Elementy Schematów Elektrycznych \ Masy \ Zasilania \ Rysunek * 30 - Zasilanie Bezpośrednio Z Akumulatora
* 30C1-zacisk plusowy akumulatora * 31 \ Masa * 31C1-zacisk minusowy akumulatora * 31x \ Sterowanie
Przez Podanie Masy * Earth \ Masa ( 31 ) * ou31 \ Obudowa Urządzenia Połączona z Masą * F-bezpiecznik
* S1 - Ignition / Starter Switch \ Włącznik Zapłonu * Przekaźnik \ Oznaczenie Pinów * Output Signal -
Sygnał Wyjściowy * Input Signal - Sygnał Wejściowy * IgBD - Układ Zapłonowy Schematy Blokowe * Schemat
Przepływu Sygnałów \ Autor132 * NTC -Negtive Temperature Coefficient * PTC - Positive Temperature Coefficient
* Samochodowa Instalacja Elektryczna \ 12 V * Przykłady Schematów Instalacji Elektrycznej
Pozycja : 4 * ID Tekstu : 11 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


17:12:2014 * Samochodowa Instalacja Elektryczna * Przykłady

# 30 - Zasilanie Bezpośrednio Z Akumulatora # 30C1-zacisk plusowy akumulatora # 31 \ Masa
# 31C1-zacisk minusowy akumulatora # 31x \ Sterowanie Przez Podanie Masy # Earth \ Masa ( 31 )
# ou31 \ Obudowa Urządzenia Połączona z Masą # F-bezpiecznik # S1 - Ignition / Starter Switch
\ Włącznik Zapłonu # Przekaźnik \ Oznaczenie Pinów
Pozycja : 5 * ID Tekstu : 10 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


04:03:2014 * Oznaczenia zacisków DIN 72552

DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz
zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk
zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu
o dwóch oddzielnych obwodach) 4a od cewki zapłonowej I, zacisk 4 4b od cewki zapłonowej II, zacisk 4 15
łączony + (Wyjście włącznika zapłonu/jazdy) 15a wyjście na rezystorze wstępnym do cewki zapłonowej i rozrusznika ŚWIECE
ŻAROWE I WŁĄCZNIK ROZRUCHU 17 Uruchamianie 19 Żarzenie AKUMULATOR 30 Wejście od bieguna plus akumulatora,
bezpośrednie 30a Wejście od bieguna plus akumulatora II (Przełącznik akumulatorów 12/24 V) 31 Przewód
powrotny do akumulatora Biegun minus akumulatora lub masa, bezpośredni 31b Przewód powrotny do bieguna
minua akumulatora lub masy, przez włącznik Lub przekaźnik (łączony ujemnie) (Przełącznik akumulatorów
12/24 V) 31a Przewód powrotny do bieguna minus akumulatora II 31a Przewód powrotny do bieguna minus akumulatora
II SILNIKI ELEKTRYCZNE 32 przewód powrotny (odwrócenie polaryzacji możliwe na zaciskach 32-33) 33 główny
zacisk przyłączeniowy (odwrócenie polaryz
Pozycja : 6 * ID Tekstu : 9 *
Zabezpieczony Przed Usunięciem

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


21:06:2012 * Klasyczny Układ Zapłonowy

Klasyczny układ zapłonowy oparty na przerywaczu zapłonu pomimo prostoty charakteryzuje się wieloma wadami
które wywołują problemy w eksploatacji, m. in. konieczność okresowej obsługi oraz problemy z uruchamianiem
silnika w niskich temperaturach. Z tego powodu w obecnie produkowanych silnikach spalinowych układ klasyczny
jest bardzo rzadko spotykany. Jego miejsce zajął elektroniczny układ tranzystorowy zwany TCI (Transistor
Controlled Ignition), znacznie bardziej precyzyjny i niezawodny. Tranzystor mocy pełni funkcję przerywacza
zapłonu, dzięki czemu możliwe było również wyeliminowanie kondensatora co poprawiło charakterystykę wyładowania
iskrowego. Natężenie prądu płynącego przez cewkę jest stabilizowane, co zapewnia stałą energię iskry, również
podczas uruchamiania silnika w niskich temperaturach przy rozładowanym akumulatorze. Zastosowanie bezstykowego
czujnika sterującego układem zapłonowym, nie wymagającym obsługi umożliwiło precyzyjne sterowanie kątem
wyprzedzenia zapłonu w zależności od wielu parametrów pracy silnika, przez co osiągane jest mniejsze zużycie
paliwa i większa czystość spalin.
Pozycja : 7 * ID Tekstu : 8 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


16:06:2012 * 0 * Przekaźnik * Oznaczenie Pinów * Podstawa

Przekaźnik elektryczny - urządzenie elektryczne lub elektroniczne zaprojektowane do wywołania ustalonej
nagłej zmiany stanu w jednym lub więcej obwodach wyjściowych przy spełnieniu odpowiednich warunków wejściowych.
Przekaźnik reaguje na zmianę pewnej wielkości fizycznej wejściowej (np. napięcia, natężenia prądu, ciśnienia
płynu, temperatury itp.) w taki sposób, że po przekroczeniu pewnej jej wartości sygnał wyjściowy zmienia
się skokowo (z reguły pomiędzy jedną z dwóch wartości: załącz/wyłącz).
Pozycja : 8 * ID Tekstu : 7 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


30:05:2012 * 0 * 0 * STEROWANIE czasem otwarcia wtryskiwacza * Benzyna

Elektroniczne urządzenie ECMw STERUJE czasem otwarcia wtryskiwacza ( SPI - Jednopunktowy Wtrysk Benzyny ). ECMw
STERUJE przepływem prądu przez wtryskiwacz zmieniając jego czas otwarcia ( masę paliwa wtryskiwaną do Kolektora
dolotowego silnika ).**** Dalej to inne "definicje" Sterowania **** Sterowanie - wszelkie celowe
oddziaływanie jednego systemu na inny w celu otrzymania takich zmian przebiegu procesu zachodzącego w przedmiocie
sterowania lub stanu sterowanego systemu w danej chwili, które uważa się za pożądane. Jest to więc proces
decyzyjny oparty na informacji początkowej oraz na informacji roboczej uzyskiwanej w trakcie procesu sterowania. **** Sterowanie
(regulacja) polega na takim oddziaływaniu na obiekt sterowania, za pomocą sygnałów wejściowych, aby jego
sygnały wyjściowe osiągnęły pożądaną wartość. Sterowanie może być realizowane przy pomocy człowieka
- sterowanie ręczne lub za pomocą specjalnie skonstruowanego urządzenia (regulatora) - sterowanie automatyczne. Sterowanie
w układzie otwartym (ręczne lub automatyczne) polega na takim nastawieniu wielkości wejściowej, aby znając
charakterystykę obiektu i przewidując możliwość działania nań zakłóceń, otrzymać na wyjściu pożądaną war
rtość.
Pozycja : 9 * ID Tekstu : 5 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


30:05:2012 * Elementy elektroniczne

Na rysunku 1 pokazane są symbole dosyć często używanych elementów elektronicznych. W tle są widoczne obrazki
przedstawiające te elementy. Praktycznie każdy symbol jest zbliżony wyglądem lub schematycznie przedstawioną
funkcjonalnością do rzeczywistych właściwości elementów np. rezystory na schemacie i w rzeczywistości mają
podobny kształt. W poniższym zestawieniu znajdziesz opisane najczęściej używane elementy elektroniczne i
ich skrócone opisy: Rezystor i potencjometr – rezystor już w części poznaliśmy. Stosuje się go do regulowania
prądów i napięć w układzie. Potencjometr to też rezystor, tyle że o regulowanej wartości oporu. Służy np.
do regulowania głośności w wzmacniaczach audio. Kondensatory to elementy służące do gromadzenia ładunku
elektrycznego. Znajdują wiele zastosowań – stosowane są np. w zasilaczach do filtrowania napięć i w generatorach
tworzących różne sygnały. Diody przewodzą prąd w jedna stronę, dlatego znajdują zastosowanie w prostownikach
zamieniających prąd zmienny w stały. Specyficznym typem diody jest dioda LED służąca do wytwarzania światła. Cewka
to element gromadzący energię w polu magnetycznym. Wraz z kondensatorem tworzy obwód rezonansowy, który
znajduje zastosowanie w radiotechnice i filtrach. Cew
Pozycja : 10 * ID Tekstu : 4 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


30:05:2012 * Wtrysk Benzyny opis działania

Jednym z warunków pracy silnika benzynowego jest dostarczenie do komory spalania odpowiedniej mieszanki
paliwa oraz wywołanie w odpowiednim momencie zapłonu tej mieszanki. W nowoczesnych systemach całą kontrole
przejmuje elektronika. Jednostka centralna nazywana często ECU (Elektronic Control Unit) gromadzi informacje
z elementów wejściowych (te z kolei można podzielić na pasywne i aktywne).****Informacje z wyżej wymienionych
czujników są analizowane przez ECU, a na podstawie tych sygnałów ECU steruje odpowiednio elementami wykonawczymi: ****Komputer
sterujący ECU składa się z kilku bloków funkcyjnych: - układ zasilania (stabilizatory, przetwornice, napięć
potrzebnych wewnątrz komputera do zasilania elementów logiki) - układ watch-dog, jest to układ nadzoru
pracy mikrokontrolera prawidłowości resetu oraz poprawności zasilania, - układy wejściowe, cyfrowe analogowe -
układy przetwarzania, mikrokontrolery, pamięci danych i programu, - układy wyjściowe mocy, (sterowanie
elementami wyjściowymi)
Pozycja : 11 * ID Tekstu : 3 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


30:05:2012 * Elektronika w pojazdach samochodowych

Elektronika zrewolucjonizowała technikę samochodową. Początkowo elementy mechaniczne zastępowano elektronicznymi,
by poszczególne układy uczynić bardziej niezawodnymi, na przykład usunięto styki przerywacza w układzie
zapłonowym. Stopniowo w samochodach przybywało coraz więcej nowych układów, które bez zastosowania elektroniki
w ogóle nie byłyby do pomyślenia. Motorem rozwoju były rosnące wymagania co do czystości spalin silnika
benzynowego (np. układ regulacji lambda) oraz co do komfortu (np. sterowanie klimatyzacji, nawigacji) i
bezpieczeństwa (np. układ przeciwblokujący ABS, poduszki powietrzne).**** Sterownik przetwarza informacje
uzyskiwane z czujników i nadajników wartości zadanej według określonych matematycznych metod obliczeń (algorytmów
sterowania i regulacji). Steruje on elementy wykonawcze elektrycznymi sygnałami wyjściowymi. Ponadto sterownik
jest interfejsem dla innych układów i diagnostyki pojazdu.
Pozycja : 12 * ID Tekstu : 2 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


Komentarze i Reklamy Internautów
Lista Blogów w Serwisie

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


Elektrotechnika Elektronika * Notatki * Blog

Wpis bez Obrazka - Zdjęcia ( JPG ) to Spam - Automat

LOGO - TEMAT :
Dodaj obrazek ( JPG max 1MB np : zdjęcie10.jpg ).
Tekst ( 3x80 ) :

URL [ http://www.xyz.ab ] (1x500) :
Telefon :

Przed Dodaniem Reklamy - Notatki Dwa Razy Obejrzyj Reklamę * Zabzpieczenie Przed Spamem

 


Obejrzyj Reklamę

IKONA

IKONA

Liczba Kliknięć w Reklamę = 1499
Zobacz Inne Reklamy

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&







@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Serwis Płatny * Opłatą za Korzystanie z Usług Serwisu jest Oglądanie Reklam

Reklamuj Się !

Kliknięcie w Reklamę Odblokowuje Dostęp do Serwisu


Przypisanie Reklamie Ładowanej z Poziomu Przeglądarki Licznika * Reklama Czerwon

IKONA

Liczba Kliknięć w Reklamę = 1712
Zobacz Inne Reklamy


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Temat Strony :

Elementy Schematów Elektrycznych * Masy * Zasilania * Rysunek








Kontakt :

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@




FILMY *** Imprezy * Usługi * Kontakty

Diaaut * Elementy Schematów Elektrycznych \ Masy \ Zasilania \ Rysunek

 

****************************************************************************************************************************************************************************

 

Elementy  *  SPI  *  MPI  *  GDI  *  EDC  *  EOBD  *  LPG  *  Akumulator  *  Rozrusznik  *  Alternator  *  Zapłon  *  Autor  ***********  Reklama

Elementy Schematów Elektrycznych \ Masy \ Zasilania \ Rysunek

 

 

 

* GoTo Diagnostyka Silnika * Strona Główna * * * Ikona   Elementy  albo  Wyszukiwarka Google  umożliwia szybką lokalizację tematu *

 

Elementy Schematów Elektrycznych \ Masy \ Zasilania \ Rysunek

%%

<<< Elementy Elektrotechniki \ Autor102

 

 

 

30 - Zasilanie Bezpośrednio Z Akumulatora

 

30C1-zacisk plusowy akumulatora

 

31 \ Masa

 

31C1-zacisk minusowy akumulatora

 

31x \ Sterowanie Przez Podanie Masy

 

S1 - Ignition / Starter Switch \ Włącznik Zapłonu

 

 


 

 

 


 

 

 


Bezkrytyczne wykorzystywanie i powielanie informacji umieszczonych na tej stronie jest zabronione.



FILMY *** Imprezy * Usługi * Kontakty

Dodaj Nowy Komentarz \ Formularz Bezpłatnego Ogłoszenia bez Rejestracji ze Zdjęciami

Ctrl + F : wyszukiwanie

.



Otwórz Formularz * Dodawanie Notatek Plus Obrazki

Notatki * Blogi * Diagnostyka Samochodu
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Informacje Moderowane

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


04:03:2014 * Oznaczenia zacisków DIN 72552

DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz
zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk
zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu
o dwóch oddzielnych obwodach) 4a od cewki zapłonowej I, zacisk 4 4b od cewki zapłonowej II, zacisk 4 15
łączony + (Wyjście włącznika zapłonu/jazdy) 15a wyjście na rezystorze wstępnym do cewki zapłonowej i rozrusznika ŚWIECE
ŻAROWE I WŁĄCZNIK ROZRUCHU 17 Uruchamianie 19 Żarzenie AKUMULATOR 30 Wejście od bieguna plus akumulatora,
bezpośrednie 30a Wejście od bieguna plus akumulatora II (Przełącznik akumulatorów 12/24 V) 31 Przewód
powrotny do akumulatora Biegun minus akumulatora lub masa, bezpośredni 31b Przewód powrotny do bieguna
minua akumulatora lub masy, przez włącznik Lub przekaźnik (łączony ujemnie) (Przełącznik akumulatorów
12/24 V) 31a Przewód powrotny do bieguna minus akumulatora II 31a Przewód powrotny do bieguna minus akumulatora
II SILNIKI ELEKTRYCZNE 32 przewód powrotny (odwrócenie polaryzacji możliwe na zaciskach 32-33) 33 główny
zacisk przyłączeniowy (odwrócenie polaryz
Pozycja : 1 * ID Tekstu : 9 *
Reklamuj się Kopiując Temat Ogłoszenia i Adres ( Przygotuj obrazek : kopiuj grafikę z ogłoszenia )

Oznaczenia zacisków DIN 72552
http://www.diaaut.home.pl/formularz_s993.htm
http://www.diaaut.home.pl/DIN_72552.pdf

facebook * * twitter * * google+


Notatki * Post77




@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

1 * Opisy Układów - Urządzeń * Autodata * VAG * 14
2 * Przekaźnik Samochodowy * Oznaczenie Pinów * 13
3 * S1 - Ignition * Starter Switch * Włącznik Zapłonu * 12
4 * Elementy Elektrotechniki Samochodowej * DiaAut * 11
5 * Samochodowa Instalacja Elektryczna * Przykłady * 10
6 * Oznaczenia zacisków DIN 72552 * 9
7 * Klasyczny Układ Zapłonowy * 8
8 * 0 * Przekaźnik * Oznaczenie Pinów * Podstawa * 7
9 * 0 * 0 * STEROWANIE czasem otwarcia wtryskiwacza * Benzyna * 5
10 * Elementy elektroniczne * 4
11 * Wtrysk Benzyny opis działania * 3
12 * Elektronika w pojazdach samochodowych * 2

Lista Blogów w Serwisie

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


20:11:2016 * Opisy Układów - Urządzeń * Autodata * VAG

# Elektrotechnika i Elektronika Samochodowa # Elementy Schematów Elektrycznych \ Oznaczenia Autodata
# Mini Słownik * Diagnostyka Sinika Spalinowego # Elementy Schematów Elektrycznych * SSP (Selbststudienprogramm)
\ Oznaczenia VAG # Słownik \ Diagnostyka Silnika \ Wtrysk Benzyny \ Diesel \ Termin Techniczny \ Skrót
\ Niemiecki # Słownik Motoryzacyjny * Angielski
Pozycja : 1 * ID Tekstu : 14 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


20:11:2016 * Przekaźnik Samochodowy * Oznaczenie Pinów


Pozycja : 2 * ID Tekstu : 13 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


20:11:2016 * S1 - Ignition * Starter Switch * Włącznik Zapłonu


Pozycja : 3 * ID Tekstu : 12 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


20:11:2016 * Elementy Elektrotechniki Samochodowej * DiaAut

* Elementy Schematów Elektrycznych \ Masy \ Zasilania \ Rysunek * 30 - Zasilanie Bezpośrednio Z Akumulatora
* 30C1-zacisk plusowy akumulatora * 31 \ Masa * 31C1-zacisk minusowy akumulatora * 31x \ Sterowanie
Przez Podanie Masy * Earth \ Masa ( 31 ) * ou31 \ Obudowa Urządzenia Połączona z Masą * F-bezpiecznik
* S1 - Ignition / Starter Switch \ Włącznik Zapłonu * Przekaźnik \ Oznaczenie Pinów * Output Signal -
Sygnał Wyjściowy * Input Signal - Sygnał Wejściowy * IgBD - Układ Zapłonowy Schematy Blokowe * Schemat
Przepływu Sygnałów \ Autor132 * NTC -Negtive Temperature Coefficient * PTC - Positive Temperature Coefficient
* Samochodowa Instalacja Elektryczna \ 12 V * Przykłady Schematów Instalacji Elektrycznej
Pozycja : 4 * ID Tekstu : 11 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


17:12:2014 * Samochodowa Instalacja Elektryczna * Przykłady

# 30 - Zasilanie Bezpośrednio Z Akumulatora # 30C1-zacisk plusowy akumulatora # 31 \ Masa
# 31C1-zacisk minusowy akumulatora # 31x \ Sterowanie Przez Podanie Masy # Earth \ Masa ( 31 )
# ou31 \ Obudowa Urządzenia Połączona z Masą # F-bezpiecznik # S1 - Ignition / Starter Switch
\ Włącznik Zapłonu # Przekaźnik \ Oznaczenie Pinów
Pozycja : 5 * ID Tekstu : 10 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


04:03:2014 * Oznaczenia zacisków DIN 72552

DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz
zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk
zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu
o dwóch oddzielnych obwodach) 4a od cewki zapłonowej I, zacisk 4 4b od cewki zapłonowej II, zacisk 4 15
łączony + (Wyjście włącznika zapłonu/jazdy) 15a wyjście na rezystorze wstępnym do cewki zapłonowej i rozrusznika ŚWIECE
ŻAROWE I WŁĄCZNIK ROZRUCHU 17 Uruchamianie 19 Żarzenie AKUMULATOR 30 Wejście od bieguna plus akumulatora,
bezpośrednie 30a Wejście od bieguna plus akumulatora II (Przełącznik akumulatorów 12/24 V) 31 Przewód
powrotny do akumulatora Biegun minus akumulatora lub masa, bezpośredni 31b Przewód powrotny do bieguna
minua akumulatora lub masy, przez włącznik Lub przekaźnik (łączony ujemnie) (Przełącznik akumulatorów
12/24 V) 31a Przewód powrotny do bieguna minus akumulatora II 31a Przewód powrotny do bieguna minus akumulatora
II SILNIKI ELEKTRYCZNE 32 przewód powrotny (odwrócenie polaryzacji możliwe na zaciskach 32-33) 33 główny
zacisk przyłączeniowy (odwrócenie polaryz
Pozycja : 6 * ID Tekstu : 9 *
Zabezpieczony Przed Usunięciem

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


21:06:2012 * Klasyczny Układ Zapłonowy

Klasyczny układ zapłonowy oparty na przerywaczu zapłonu pomimo prostoty charakteryzuje się wieloma wadami
które wywołują problemy w eksploatacji, m. in. konieczność okresowej obsługi oraz problemy z uruchamianiem
silnika w niskich temperaturach. Z tego powodu w obecnie produkowanych silnikach spalinowych układ klasyczny
jest bardzo rzadko spotykany. Jego miejsce zajął elektroniczny układ tranzystorowy zwany TCI (Transistor
Controlled Ignition), znacznie bardziej precyzyjny i niezawodny. Tranzystor mocy pełni funkcję przerywacza
zapłonu, dzięki czemu możliwe było również wyeliminowanie kondensatora co poprawiło charakterystykę wyładowania
iskrowego. Natężenie prądu płynącego przez cewkę jest stabilizowane, co zapewnia stałą energię iskry, również
podczas uruchamiania silnika w niskich temperaturach przy rozładowanym akumulatorze. Zastosowanie bezstykowego
czujnika sterującego układem zapłonowym, nie wymagającym obsługi umożliwiło precyzyjne sterowanie kątem
wyprzedzenia zapłonu w zależności od wielu parametrów pracy silnika, przez co osiągane jest mniejsze zużycie
paliwa i większa czystość spalin.
Pozycja : 7 * ID Tekstu : 8 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


16:06:2012 * 0 * Przekaźnik * Oznaczenie Pinów * Podstawa

Przekaźnik elektryczny - urządzenie elektryczne lub elektroniczne zaprojektowane do wywołania ustalonej
nagłej zmiany stanu w jednym lub więcej obwodach wyjściowych przy spełnieniu odpowiednich warunków wejściowych.
Przekaźnik reaguje na zmianę pewnej wielkości fizycznej wejściowej (np. napięcia, natężenia prądu, ciśnienia
płynu, temperatury itp.) w taki sposób, że po przekroczeniu pewnej jej wartości sygnał wyjściowy zmienia
się skokowo (z reguły pomiędzy jedną z dwóch wartości: załącz/wyłącz).
Pozycja : 8 * ID Tekstu : 7 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


30:05:2012 * 0 * 0 * STEROWANIE czasem otwarcia wtryskiwacza * Benzyna

Elektroniczne urządzenie ECMw STERUJE czasem otwarcia wtryskiwacza ( SPI - Jednopunktowy Wtrysk Benzyny ). ECMw
STERUJE przepływem prądu przez wtryskiwacz zmieniając jego czas otwarcia ( masę paliwa wtryskiwaną do Kolektora
dolotowego silnika ).**** Dalej to inne "definicje" Sterowania **** Sterowanie - wszelkie celowe
oddziaływanie jednego systemu na inny w celu otrzymania takich zmian przebiegu procesu zachodzącego w przedmiocie
sterowania lub stanu sterowanego systemu w danej chwili, które uważa się za pożądane. Jest to więc proces
decyzyjny oparty na informacji początkowej oraz na informacji roboczej uzyskiwanej w trakcie procesu sterowania. **** Sterowanie
(regulacja) polega na takim oddziaływaniu na obiekt sterowania, za pomocą sygnałów wejściowych, aby jego
sygnały wyjściowe osiągnęły pożądaną wartość. Sterowanie może być realizowane przy pomocy człowieka
- sterowanie ręczne lub za pomocą specjalnie skonstruowanego urządzenia (regulatora) - sterowanie automatyczne. Sterowanie
w układzie otwartym (ręczne lub automatyczne) polega na takim nastawieniu wielkości wejściowej, aby znając
charakterystykę obiektu i przewidując możliwość działania nań zakłóceń, otrzymać na wyjściu pożądaną war
rtość.
Pozycja : 9 * ID Tekstu : 5 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


30:05:2012 * Elementy elektroniczne

Na rysunku 1 pokazane są symbole dosyć często używanych elementów elektronicznych. W tle są widoczne obrazki
przedstawiające te elementy. Praktycznie każdy symbol jest zbliżony wyglądem lub schematycznie przedstawioną
funkcjonalnością do rzeczywistych właściwości elementów np. rezystory na schemacie i w rzeczywistości mają
podobny kształt. W poniższym zestawieniu znajdziesz opisane najczęściej używane elementy elektroniczne i
ich skrócone opisy: Rezystor i potencjometr – rezystor już w części poznaliśmy. Stosuje się go do regulowania
prądów i napięć w układzie. Potencjometr to też rezystor, tyle że o regulowanej wartości oporu. Służy np.
do regulowania głośności w wzmacniaczach audio. Kondensatory to elementy służące do gromadzenia ładunku
elektrycznego. Znajdują wiele zastosowań – stosowane są np. w zasilaczach do filtrowania napięć i w generatorach
tworzących różne sygnały. Diody przewodzą prąd w jedna stronę, dlatego znajdują zastosowanie w prostownikach
zamieniających prąd zmienny w stały. Specyficznym typem diody jest dioda LED służąca do wytwarzania światła. Cewka
to element gromadzący energię w polu magnetycznym. Wraz z kondensatorem tworzy obwód rezonansowy, który
znajduje zastosowanie w radiotechnice i filtrach. Cew
Pozycja : 10 * ID Tekstu : 4 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


30:05:2012 * Wtrysk Benzyny opis działania

Jednym z warunków pracy silnika benzynowego jest dostarczenie do komory spalania odpowiedniej mieszanki
paliwa oraz wywołanie w odpowiednim momencie zapłonu tej mieszanki. W nowoczesnych systemach całą kontrole
przejmuje elektronika. Jednostka centralna nazywana często ECU (Elektronic Control Unit) gromadzi informacje
z elementów wejściowych (te z kolei można podzielić na pasywne i aktywne).****Informacje z wyżej wymienionych
czujników są analizowane przez ECU, a na podstawie tych sygnałów ECU steruje odpowiednio elementami wykonawczymi: ****Komputer
sterujący ECU składa się z kilku bloków funkcyjnych: - układ zasilania (stabilizatory, przetwornice, napięć
potrzebnych wewnątrz komputera do zasilania elementów logiki) - układ watch-dog, jest to układ nadzoru
pracy mikrokontrolera prawidłowości resetu oraz poprawności zasilania, - układy wejściowe, cyfrowe analogowe -
układy przetwarzania, mikrokontrolery, pamięci danych i programu, - układy wyjściowe mocy, (sterowanie
elementami wyjściowymi)
Pozycja : 11 * ID Tekstu : 3 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


30:05:2012 * Elektronika w pojazdach samochodowych

Elektronika zrewolucjonizowała technikę samochodową. Początkowo elementy mechaniczne zastępowano elektronicznymi,
by poszczególne układy uczynić bardziej niezawodnymi, na przykład usunięto styki przerywacza w układzie
zapłonowym. Stopniowo w samochodach przybywało coraz więcej nowych układów, które bez zastosowania elektroniki
w ogóle nie byłyby do pomyślenia. Motorem rozwoju były rosnące wymagania co do czystości spalin silnika
benzynowego (np. układ regulacji lambda) oraz co do komfortu (np. sterowanie klimatyzacji, nawigacji) i
bezpieczeństwa (np. układ przeciwblokujący ABS, poduszki powietrzne).**** Sterownik przetwarza informacje
uzyskiwane z czujników i nadajników wartości zadanej według określonych matematycznych metod obliczeń (algorytmów
sterowania i regulacji). Steruje on elementy wykonawcze elektrycznymi sygnałami wyjściowymi. Ponadto sterownik
jest interfejsem dla innych układów i diagnostyki pojazdu.
Pozycja : 12 * ID Tekstu : 2 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


Komentarze i Reklamy Internautów
Lista Blogów w Serwisie

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


Elektrotechnika Elektronika * Notatki * Blog

Wpis bez Obrazka - Zdjęcia ( JPG ) to Spam - Automat

LOGO - TEMAT :
Dodaj obrazek ( JPG max 1MB np : zdjęcie10.jpg ).
Tekst ( 3x80 ) :

URL [ http://www.xyz.ab ] (1x500) :
Telefon :

Przed Dodaniem Reklamy - Notatki Dwa Razy Obejrzyj Reklamę * Zabzpieczenie Przed Spamem

 


Obejrzyj Reklamę

IKONA

IKONA

Liczba Kliknięć w Reklamę = 1608
Zobacz Inne Reklamy

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&







@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@





-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
www.post77.plwww.post77.plwww.post77.pl