****************************************************************************************************************************************************************************


* * Innovationsführer mit Drucksensor-Glühkerze PSG

* * Strony Internetowe o Których Piszemy w Serwisie DiaAut & Post77 & Sen77

****************************************************************************************************************************************************************************


* * * Otwórz Listę Ofert Sprzedaży

# Napiszemy Baner Reklamowy i Będziemy go Wyświetlać w Serwisie DiaAut & Post77 & Sen77

****************************************************************************************************************************************************************************


ATABAJT * Opole * Sprawdzony Dostawca Sprzetu Komputerowego i Usług

# # Kontakt Tekst 1 * * * http://www.niekonieczny.pl/nagranie_4YeMn5h.mp3



www.post77.pl












Strona Polecająca Temat: ATABAJT * Opole * Sprawdzony Dostawca Sprzetu Komputerowego i Usług

Opis Zewnętrzny Tematu: ATABAJT * Opole * Sprawdzony Dostawca Sprzetu Komputerowego i Usług


Baner Reklamowy Firmy - Usługi w Serwisie DiaAut & Post77 & Sen77 * Opole ul. Kośnego 52 * Tel. 881 314 355

Baner w Który Internauci nie chcą Klikać ale Muszą \ Dodawanie i Pozycjonowanie Ogłoszeń \ Lokowanie Produktu

Statystyka Wejść Internautów do Serwisu DiaAut & Post77 & Sen77

****************************************************************************************************************************************************************************


as


Napiszemy Baner Reklamowy dla Usługi - Firmy Wyświetlany w Serwisie DiaAut & Post77 & Sen77 Tel. 881 314 355


Masaże Antycellulitowe




Strona Polecająca Temat: Masaże Antycellulitowe


www.post77.pl






































Opis Zewnętrzny Tematu: Masaże Antycellulitowe



Lista Ogłoszeń Reklamowanych w Serwisie DiaAut & Post77 &Sen77

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Informacje z Post77 & DiaAut & Sen77 * Banery Reklamowe Utworzone z Ogłoszeń z Serwisu Post77

Lokowanie Linków do Stron o Których Pisano na Wszystkich Podstronach Serwisu i Filmikach na YouTube


Pozycjonowanie Stron Internetowych Przez Polecanie


Internetowy Słup Ogłoszeniowy Post77


****************************************************************************************************************************************************************************




 

Post77

 

Post77

 

Post77

 

Post77

 

Post77







 

Post77











-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lista Ogłoszeń z Post77 Które Były Reklamowane

Dodawanie Ogłoszeń - Reklam w Serwisie Post77


 

 

* Baner Otwierający Strony Serwisu DiaAut & Post77 & Sen77

* Post77 * Darmowe Ogłoszenia bez Rejestracji

* Sen77 * Twoja Strona jest Widoczna Jeżeli Ktoś o Niej Pisze

* DiaAut * Opisy Diagnostyki - Kontroli Silnika Spalinoweego

* * Lista Popularnych Serwisów Ogłoszeniowych


****************************************************************************************************************************************************************************


Temat Otwartej Strony

Innovationsführer mit Drucksensor-Glühkerze PSG

Wybrane Informacje o Otwartej Stronie


# # Próba Otwarcia albo Zmiany Opisu Strony Bez Uprawnień () # Wybierz Kategorię Klikając Tekst w Ramkach # Blokada
Formularza [] *** # Próba Otwarcia albo Zmiany Opisu Strony Bez Uprawnień () # Imprezy Kontakty Ogłoszenia Reklama
Pomorskie [] Post77 *B17 # Pogotowie komputerowe - Usługi informatyczne * Opole # Darmowe Bezpłatne Ogłoszenia
Sklep Hurtownia Reklama [] **** Post77 (FOCUS) *B17 # Medycyna Usługi Kosmetyczne Ogłoszenia Reklama Lubuskie
[] Post77 *B17 # #



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Innovationsführer mit Drucksensor-Glühkerze PSG

.

Blogi * * * Notatki * * * Reklama * * * Filmiki * * * Dodawanie * * * UN * * * Ranking * * * Kontrola * * * OBCY * * * AKCJA * * * MŁYN * * * RULETKA

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wyszukiwarka Tematów * Wpisz Poszukiwany Tekst albo jego Podstawowy Fragment


Szukając Przyczyn Przeczytaj Linki Opisujące "Temat - Obiekt" bez ich Otwierania!

Oferta Reklam w Serwisie www.diaaut.home.pl * Blog

Elementy  *  SPI  *  MPI  *  GDI  *  EDC  *  EOBD  *  LPG  *  Akumulator  *  Rozrusznik  *  Alternator  *  Zapłon  *  Autor  ***********  Reklama

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Innovationsführer mit Drucksensor-Glühkerze PSG
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Info - Komentarz:


# # Próba Otwarcia albo Zmiany Opisu Strony Bez Uprawnień () # Wybierz Kategorię Klikając Tekst w Ramkach # Blokada
Formularza [] *** # Próba Otwarcia albo Zmiany Opisu Strony Bez Uprawnień () # Imprezy Kontakty Ogłoszenia Reklama
Pomorskie [] Post77 *B17 # Pogotowie komputerowe - Usługi informatyczne * Opole # Darmowe Bezpłatne Ogłoszenia
Sklep Hurtownia Reklama [] **** Post77 (FOCUS) *B17 # Medycyna Usługi Kosmetyczne Ogłoszenia Reklama Lubuskie
[] Post77 *B17 # #

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Informacja Wybrana




END Informacja Wybrana





----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

Elementy  *  SPI  *  MPI  *  GDI  *  EDC  *  EOBD  *  LPG  *  Akumulator  *  Rozrusznik  *  Alternator  *  Zapłon  *  Autor  ***********  Reklama

BERU – Innovationsführer mit Drucksensor-Glühkerze PSG

 

 

 

* GoTo Diagnostyka Silnika * Strona Główna * * * Ikona   Elementy  albo  Wyszukiwarka Google  umożliwia szybką lokalizację tematu *

 

BERU – Innovationsführer mit Drucksensor-Glühkerze PSG

%%

<<< Świece Żarowe \ Sposoby Oznaczania \ Zamienniki

 

 

 

 


 

 


INTELLIGENTE DRUCKSENSOR-GLÜHKERZE

Neue, strengere Abgasgesetze in Europa und in den USA werden die zulässigen Abgasemissionen von Dieselmotoren weiter

reduzieren. Die Grenzwerte der für den Dieselmotor relevanten Emissionen NOx und Partikel liegen dabei zukünftig bis zu

90 % unter dem derzeitigen Niveau. Diese Emissionsstandards lassen sich allein mit konventionellen Lösungen nicht mehr

erreichen. Mit modernen Partikelfiltersystemen erscheint die notwendige Partikelreduzierung erreichbar. Um die NOx-Ziele

darzustellen, reichen die heutigen bekannten Nachbehandlungsmaßnahmen alleine nicht aus. Hier muss zusätzlich die

Rohemission des Motors deutlich verbessert werden. Deshalb wird intensiv an alternativen Brennverfahren wie HCCI

(Homogeneous Charge Compression Ignition), HCLI (Homogeneous Charge Late Injection), HPLI (Highly Premixed Late

Injection) und DCCS (Dilution Controlled Combustion System) geforscht, die sich durch sehr niedrige NOx-Emissionen

auszeichnen. Vor diesem Hintergrund wird die Entwicklung alternativer Verbrennungsverfahren bei allen unseren Kunden mit

Nachdruck betrieben. Die notwendige sehr hohe Genauigkeit von Einspritzmenge, Einspritzzeitpunkt und

Abgasrückführungsraten bei alternativen Verbrennungsverfahren macht dabei eine ständige Überwachung des

Verbrennungsvorgangs erforderlich. Als Sensor bietet sich hier die Glühkerze mit ihrer Position im Brennraum in idealer

Weise an. Die BERU Entwicklungsingenieure haben hier eine intelligente Lösung erarbeitet und einen piezoresistiven

Drucksensor in die Kerze integriert. Wichtiger Erfolgsfaktor ist angesichts der extrem hohen Temperaturen, Vibrationen

und Druckverhältnisse im Zylinderkopf der mechanische Aufbau der Glühkerze. Der Heizstab ist nicht wie bisher üblich im

Glühkerzenkörper verpresst, sondern als bewegliches Teil elastisch gelagert, und er überträgt den Druck auf eine Membran

im hinteren Bereich der Glühkerze. Dadurch befindet sich der eigentliche Drucksensor fernab vom Brennraum in einem

Bereich mit deutlich günstigeren Umgebungsbedingungen. Die thermische Belastung der Abdichtung bleibt beherrschbar, da

ein Heizstab des BERU Diesel-Schnellstart-Systems ISS verwendet wird, der lediglich an der Spitze glüht. Die

intelligente Drucksensor-Glühkerze PSG (Pressure Sensor Glow Plug) wird bereits bei Volkswagen und Opel in der

Erstausrüstung eingebaut, weitere Serienanläufe werden zeitnah in den neuesten Dieselmotoren erfolgen.

 

Bezkrytyczne wykorzystywanie i powielanie informacji umieszczonych na tej stronie jest zabronione.

 

 

***************************************************************************************************************************************************************************

 

****************************************************************************************************************************************************************************

Silniki Spalinowe * Elementy

 

..

 

 

Nawigacja i Wyszukiwanie Tematów w Serwisie www.diaaut.home.pl

.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


Szukając Przyczyn Przeczytaj Linki Opisujące Temat - Obiekt bez ich Otwierania !

Wyszukiwarka Tematów * Szukaj np : budowa rozrusznika, czujnik Halla, spalanie detonacyjne (wyszukiwarka Google powiązana z witryną DiaAut).

Oferta Reklam w Serwisie www.diaaut.home.pl * Blog

Elementy  *  SPI  *  MPI  *  GDI  *  EDC  *  EOBD  *  LPG  *  Akumulator  *  Rozrusznik  *  Alternator  *  Zapłon  *  Autor  ***********  Reklama

****************************************************************************************************************************************************************************

Sposoby Lokalizacji Uszkodzeń Układów - Systemów Wtryskowych Silników Spalinowych

Opisy Uszkodzeń Silników Spalinowych * Naprawy Samochodów

Opisy Układów - Urządzeń * Autodata * VAG

Otwórz Katalog Filmów Powiązanych z Motoryzacją

Szukając Przyczyn Przeczytaj Linki Opisujące Temat - Obiekt bez ich Otwierania !

 

 

 

REKLAMA

Ciekawa reklama z Google AdSense \ Diaaut 0

 


 

****************************************************************************************************************************************************************************

Dodaj Nowy Komentarz \ Formularz Bezpłatnego Ogłoszenia bez Rejestracji ze Zdjęciami

Ctrl + F : wyszukiwanie

.



Otwórz Formularz * Dodawanie Notatek Plus Obrazki

Notatki * Blogi * Diagnostyka Samochodu
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@ @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Informacje Moderowane

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


07:01:2017 * Dlaczego diesel odpala z opóźnieniem?

W nowoczesnym dieslu sytuacja, w której rozrusznik kręci, a silnik odpala ze zwłoką kilku sekund, gwarantuje
spore wydatki. Jedna z możliwości to „przelewające” wtryskiwacze. Takie uszkodzenie sprawia, że paliwo zamiast
do komór spalania trafia do przewodu powrotnego i wraca do baku. Ciśnienie wtrysku jest za niskie, by silnik
mógł zadziałać, jednak z kolejnymi obrotami rozrusznika rośnie i wreszcie motor zaskakuje. Taka drobna
rzecz oznacza zwykle poważny wydatek: od kilkuset do ok. 3,5 tys. zł za jeden wtryskiwacz. Cena zależy od
tego, czy da się je zregenerować, czy też nie. Są części do wtryskiwaczy Boscha, a już do Denso – nie wszystkie.
Próżna nadzieja, że tylko jeden wtryskiwacz padł, a reszta ocalała. Gdy wyjmie się je z auta do pomiaru,
na pewno okaże się, że wszystkie wymagają naprawy. Problemy z odpalaniem mogą wynikać też z banalnego
uszkodzenia świec żarowych. Ale uwaga: choć świeca żarowa kosztuje średnio tylko 80 zł, to jej wymiana –
w zależności od dostępu – od 50 do 100 zł. Jeśli nie da się jej wykręcić, koszt rośnie do ok. 300 zł za
sztukę. Bardzo często nie da się normalnie odkręcić świec żarowych w silnikach CDI Mercedesa. Niemal zawsze
kłopot pojawia się w Fiacie Ducato, w którym w czasie deszczu woda
Pozycja : 1 * ID Tekstu : 39 *
Reklamuj się Kopiując Temat Ogłoszenia i Adres ( Przygotuj obrazek : kopiuj grafikę z ogłoszenia )

Dlaczego diesel odpala z opóźnieniem?
http://www.diaaut.home.pl/formularz_s31.htm
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/skad-wiadomo-ze-diesel-sie-konczy-objawy-usterek-silnikow-diesla/9hx485

facebook * * twitter * * google+


Notatki * Post77



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


07:01:2017 * auto fabrycznie wyposażone w DPF i spaliny są widoczne, strzeżcie się

Choć różne kolory spalin oznaczają całkiem różne usterki (czarny – układu wtryskowego lub oczyszczania spalin,
biały – dostawanie się wody do układu chłodzenia, a niebieski – spalanie oleju), to koszty w każdym przypadku
mogą okazać się niespodziewanie duże. Czy trzeba zdjąć głowicę, czy wymienić turbosprężarkę, czy też zregenerować
układ wtryskowy – za każdym razem trzeba brać pod uwagę rachunek rzędu 5 tys. zł lub większy. Można naprawiać
taniej, ale nie ma wtedy gwarancji, że za chwilę nie zepsuje się ponownie. Jeśli więc kupujecie auto fabrycznie
wyposażone w DPF i spaliny są widoczne, strzeżcie się – kupujecie auto już zepsute.
Pozycja : 2 * ID Tekstu : 38 *
Reklamuj się Kopiując Temat Ogłoszenia i Adres ( Przygotuj obrazek : kopiuj grafikę z ogłoszenia )

auto fabrycznie wyposażone w DPF i spaliny są widoczne, strzeżcie się
http://www.diaaut.home.pl/formularz_s31.htm
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/skad-wiadomo-ze-diesel-sie-konczy-objawy-usterek-silnikow-diesla/9hx485

facebook * * twitter * * google+


Notatki * Post77



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


07:01:2017 * Dym prawdę ci powie?

Kupując auto, trzeba koniecznie uruchomić go na zimno (dowiemy się, jak odpala, osłuchamy pod kątem usterek
mechanicznych), dać mu chwilę czasu na rozgrzewkę i przegazować, obserwując kolor spalin. Uwaga – nie należy
podchodzić zbyt blisko! Czarna chmura sadzy może „pomalować” nam na czarno twarz czy ubranie! Choć dymienie
nie jest nigdy zaletą, to zawsze trzeba brać pod uwagę markę i model auta. Jeśli np. paskudnie dymi stare
wysokoprężne Volvo z 6-cylindrowym, wolnossącym silnikiem VW, to trudno – ono tak ma, czasem niewiele da
się z tym zrobić, choć silnik jeszcze przez długi czas może nadawać się do użytku. Jeśli z kolei na czarno
dymi Passat TDI, źle to wróży.
Pozycja : 3 * ID Tekstu : 37 *
Reklamuj się Kopiując Temat Ogłoszenia i Adres ( Przygotuj obrazek : kopiuj grafikę z ogłoszenia )

Dym prawdę ci powie?
http://www.diaaut.home.pl/formularz_s31.htm
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/skad-wiadomo-ze-diesel-sie-konczy-objawy-usterek-silnikow-diesla/9hx485

facebook * * twitter * * google+


Notatki * Post77




@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

1 * Wyciąganie świec żarowych * 58
2 * Zestaw UI-DIESEL pozwala w prosty sposób wymienić zerwany zaczep pompowtryskiwacza * 57
3 * Najczęściej spotykane uszkodzenia wtryskiwaczy * 56
4 * Wtryskiwacze piezoelektryczne * 55
5 * Wtryskiwacze elektromagnetyczne * 54
6 * Naprawa wtryskiwaczy CR Bosch * 53
7 * Pompowtryskiwacz * UIS ( Unit Injector System ) * PDE * 52
8 * Common Rail * Zasobnikowy Układ Wtryskowy * Diesel * 51
9 * Dotrysk * Diesel * 50
10 * OUT - IN Sygnały * Sygnały Wejściowe i Wyjściowe w Systemach Wtryskowych Oleju Napędowego * Diesel * 49
11 * Wtrysk Wstępny * 48
12 * Pośredni Wtrysk Paliwa * Diesel * 47
13 * Budowa i Zasada Działania Rozdzielaczowych Pomp Wtryskowych ( osiowe, promieniowe ) * Diesel * 46
14 * Parametry Wtrysku * Diesel * Kąt Wtrysku * Podstawowe Wielkości * 45
15 * Sterowniki - Przekaźniki Świec Żarowych * Przykłady * 44
16 * Innovationsführer mit Drucksensor-Glühkerze PSG * 43
17 * Das BERU Instant Start System (ISS) * 42
18 * Świece Żarowe * Diesel * NGK * 41
19 * Świece Żarowe * Sposoby Oznaczania * Zamienniki * 40
20 * Dlaczego diesel odpala z opóźnieniem? * 39
21 * auto fabrycznie wyposażone w DPF i spaliny są widoczne, strzeżcie się * 38
22 * Dym prawdę ci powie? * 37
23 * Audi A6 1,9 TDI * Diesel * Schemat * Kontrola * Dane * Podstawa * EDC 1,4 * Rotacyjna * 36
24 * Audi A4 2,5 TDI * Diesel * Schemat * Kontrola * Dane * Podstawa * VP 44 * Rotacyjana Bosch * * 35
25 * Audi A2 1,2 TDI A2 * Diesel * Schemat * Kontrola * Dane * Podstawa * 34
26 * Audi 80 1,9 TD * Diesel * Schemat * Podstawa * * 33
27 * Układy Paliwowe w Silnikach Wysokoprężnych * Diesel * 32
28 * Usterki i Uszkodzenia Występujące w Wtryskiwaczach * 29
29 * Tajemnicze kody silników - wyjaśniamy, co znaczą * 28
30 * Oznaczenia * Diesel *Oznaczenia nie są znormalizowane * 16
31 * Naprawa Wtryskiwaczy Diesla * Common Rail * 14
32 * Rotacyjna pompa wtryskowa silników Diesla typu Bosch * 12
33 * Silnik Wysokoprężny Diesla. BUDOWA DZIAŁANIE * 11

Lista Blogów w Serwisie

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


21:01:2017 * Wyciąganie świec żarowych

Zajmujemy się wyciąganiem, demontażem zapieczonych i urwanych świec żarowych, oraz wtryskiwaczy bez względu
na rodzaj, oraz miejsce pęknięcia. Zakres naszych usług obejmuje: - WYCIĄGANIE ZAPIECZONYCH ŚWIEC
ŻAROWYCH - WYCIĄGANIE URWANYCH ŚWIEC ŻAROWYCH - WYCIĄGANIE ŻARNIKÓW ŚWIEC ŻAROWYCH - GWINTOWANIE
I CZYSZCZENIE KOMORY GŁOWICY - WYCIĄGANIE ELEKTROD Świece wyciągamy najwyższej jakości sprzętem renomowanej
marki. W przypadku urwania się świecy, jesteśmy w stanie wyciągnąć ją nawet w kilku częściach. Proces
usunięcia świec może składać się z kilku etapów, pierwszym próbujemy wyciągnąć je w całości, natomiast jeżeli
dojdzie do uszkodzenia (pęknięcia) następuje proces gwintowania i usuwania poszczególnych elementów, jak
na załączonym zdjęciu poniżej.
Pozycja : 1 * ID Tekstu : 58 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


18:01:2017 * Zestaw UI-DIESEL pozwala w prosty sposób wymienić zerwany zaczep pompowtryskiwacza

UI-DIESEL to nowy produkt do naprawy - regeneracji pompowtryskiwaczy BOSCH stosowanych w samochodach:
Audi, Skoda, SEAT, Volkswagen z silnikami 1.2 TDI, 1.4 TDI, 1.9 TDI, 2.0 TDI, 2.5 TDI, 5.0 TDI. Zestaw
pozwala w prosty i tani sposób wymienić zerwany zaczep i uszkodzony grzybek pompowtryskiwacza. Zestaw zawiera
4 komplety naprawcze (4x zaczep, 4x grzybek) wraz z zabezpieczeniem wtrysku. Zapraszamy do obejrzenia filmu
z naprawy pompowtryskiwacza przy użyciu zestawu UI-DIESEL. ### USTERKA # Uszkodzone elementy napięcia
sprężyny pompowtryskiwacza w postaci opiłków i odłamków metalu dostają się do oleju co może spowodować uszkodzenie
silnika. Zerwane elementy mogą być przyczyna metalicznego odgłosu spod pokrywy zaworów. ### PRAWIDŁOWA
EKSPLOATACJA SILNIKA # Kompletny pompowtyskiwacz z wymienionymi elementami napięcia sprężyny można prawidłowo
przetestować na stanowisku kontrolnym. Montaż w silniku pompowtryskiwacza po regeneracji umożliwia jego
prawidłowe osadzenie i regulacje napięcia sprężyny wg instrukcji.
Pozycja : 2 * ID Tekstu : 57 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


14:01:2017 * Najczęściej spotykane uszkodzenia wtryskiwaczy

# uszkodzenia końcówek wtryskiwaczy spowodowane nieprawidłowo zachodzącym procesem spalania mieszanki,
stosowaniem paliwa nieodpowiedniej jakości lub zanieczyszczonego, niefachowo przeprowadzoną operacją tuningu
silnika itp. # uszkodzenia zaworków sterujących spowodowane stosowaniem paliwa nieodpowiedniej jakości
lub zanieczyszczonego # uszkodzenia elektrycznych komponentów wtryskiwacza (cewka, element piezoelektryczny)
# głęboka korozja obsady wtryskiwacza # # # Uszkodzenie wtryskiwacza może powodować # zwiększenie
zadymienia spalin (czarny dym z rury wydechowej) # spadek mocy silnika # nierówną pracę silnika #
zwiększoną hałaśliwość silnika # w ekstremalnych przypadkach uszkodzenie tłoka lub zaworu # problemy
z poprawnym działaniem zaworu recyrkulacji spalin i układu zmiennej geometrii w turbosprężarce. # # #
Należy zaznaczyć, że źródłem wymienionych objawów może być również niesprawność innych podzespołów silnika.
Dlatego też przed wydaniem ostatecznego werdyktu, dobrze jest przeprowadzić dokładne oględziny i testy w
wtryskiwaczy.
Pozycja : 3 * ID Tekstu : 56 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


14:01:2017 * Wtryskiwacze piezoelektryczne

W systemach Common Rail trzeciej generacji pojawił się wtryskiwacz piezoelektryczny. Główną jego zaletą
jest krótki czas przełączania, ok. 0,1 ms. To około dziesięciokrotnie szybciej od wtryskiwaczy elektromagnetycznych.
Dzięki temu można swobodnie regulować początek wtrysku i wielkość dawki paliwa, oraz wykonać wtrysk wielofazowy.
Bezwładność wtryskiwaczy elektromagnetycznych dopuszczała dotychczas tylko jeden wtrysk wstępny w celu tłumienia
hałasów spalania. Grupę elementów piezoelektrycznych wykorzystano jako element sterujący pracą wtryskiwacza.
Dzięki tak szybkiej aktywacji można skrócić odstępy pomiędzy poszczególnymi wtryskami, co pozwala na optymalizację
pracy silnika. Także ilość paliwa, włączając w to bardzo niewielką dawkę wtrysku wstępnego, jest odmierzana
niezwykle precyzyjnie, co przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa. W układach, w których zastosowano
wtryskiwacz piezoelektryczny ciśnienie paliwa jest zwiększone i może wynosić nawet ponad 2000 barów.
Pozycja : 4 * ID Tekstu : 55 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


14:01:2017 * Wtryskiwacze elektromagnetyczne

Wtryskiwacz tego typu pracuje w układach typu Common Rail. Jest to najszerzej obecnie stosowany rodzaj
zasilania silników wysokoprężnych. Umożliwia on rozdzielenie funkcji wytwarzania wysokiego ciśnienia i realizowania
wtrysku paliwa. Dzięki temu zapewnia on znacznie większą elastyczność i dostosowanie układu wtryskowego
do silnika w porównaniu z konwencjonalnymi układami. Ponieważ paliwo znajduje się w zasobniku stale pod
wysokim ciśnieniem, możliwe jest dowolne modelowanie wtrysku poprzez wysyłanie impulsów elektrycznych do
wtryskiwaczy. Sterownik zasilając prądem zawór elektromagnetyczny wtryskiwacza uruchamia rozpylacz (początek
wtrysku). Po wyłączeniu zasilania elektrycznego wtrysk zostaje zakończony. Wtryśnięta dawka paliwa jest
proporcjonalna (przy danym ciśnieniu) do czasu włączenia zaworu elektromagnetycznego, ale jest niezależna
od prędkości obrotowej silnika lub pompy wtryskowej. W nowszych generacjach CR możliwe jest wykonanie kilku
wtrysków w czasie jednego obiegu roboczego tłoka. Wpływa to na zmniejszenie zużycia paliwa, zapewnia cichszą
pracę silnika i mniejszą zawartość szkodliwych substancji w spalinach.
Pozycja : 5 * ID Tekstu : 54 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


14:01:2017 * Naprawa wtryskiwaczy CR Bosch

Na życzenie Klienta przed naprawą wykonujemy testy wtryskiwaczy. Naprawa uszkodzonych wtryskiwaczy polega
na wymianie końcówki rozpylacza, uszczelnień i zaworka sterującego, a w razie potrzeby także cewki. Kompletny
wtryskiwacz poddawany jest całej serii pomiarów na stanowisku Bosch EPS 815 wyposażonym w odpowiednią przystawkę.
Proces ten przebiega automatycznie i symuluje pracę wtryskiwacza w różnych warunkach obciążenia silnika.
Co ważne, na podstawie pomiarów dawkowania każdego wtryskiwacza urządzenie nadaje mu indywidualne kody korekcyjne
lub kody IMA, które należy wprowadzić do sterownika silnika. W przypadku wtryskiwaczy piezoelektrycznych
oczekujemy jedynie na zapowiedziane przez firmę Bosch udostępnienie procedur naprawy i rozpoczęcie dystrybucji
części zamiennych. Obecnie można jedynie przeprowadzić test wtryskiwaczy tego typu, korzystając z możliwości
stanowiska Bosch EPS 708.
Pozycja : 6 * ID Tekstu : 53 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


08:01:2017 * Pompowtryskiwacz * UIS ( Unit Injector System ) * PDE

Pompowtryskiwacz jest, już jak sama nazwa mówi jest elementem, w którym są zintegrowane funkcje pompy wtryskowej
i sterowanego elektrozaworem wtryskiwacza. W każdym cylindrze silnika znajduje się jeden pompowtryskiwacz.
W przewodach doprowadzenia paliwa nie ma wysokiego ciśnienia. Ciśnienie to jest wytwarzane dopiero w pompowtryskiwaczach.
Objętość paliwa jest mała, dzięki czemu bardzo szybko uzyskuje się niezbędne ciśnienie. Wytwarzane ciśnienia,
początek wtrysku i ilość wtryskiwanego paliwa są precyzyjnie sterowane za pomocą elektrozaworów przez sterownik
silnika. Dzięki temu uzyskuje się optymalny skład mieszanki a tym samym dobre spalanie. Z tego wynika duża
moc jednostkowa i niewielka zawartość szkodliwych składników spalin przy jednocześnie małym zużyciu pal
liwa.
Pozycja : 7 * ID Tekstu : 52 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


08:01:2017 * Common Rail * Zasobnikowy Układ Wtryskowy * Diesel

Akumulacyjny układ wtrysku paliwa (Common rail) W celu zmniejszenia zużycia paliwa i emisji hałasu silnika
i związków toksycznych w spalinach należy dobierać optymalne wartości ciśnienia, początku i zakończenia
wtrysku dla każdego stanu pracy silnika, a także najkorzystniejszy sposób przebiegu dawkowania paliwa.
Takie wymagania są w stanie spełnić tylko elektronicznie sterowane systemy wtrysku, do których należą układy
common rail. Schemat takiego układu jest pokazany na rys.7. Elektryczna pompa zasilająca 3 (występująca
tylko w samochodach osobowych i lekkich pojazdach użytkowych), wraz z filtrem wstępnego oczyszczania 2, zanurzona
w zbiorniku paliwa 1, tłoczy paliwo przewodem niskiego ciśnienia 5, poprzez filtr z odstojnikiem wody 4,
do pompy wysokiego ciśnienia 6. Nadmiar paliwa wraca przewodem 13 do zbiornika, poprzez zawór przelewowy
(nie jest pokazany na rysunku). Wysokociśnieniowa pompa tłokowa, z zaworem wyłączającym sekcję tłoczącą
7, wytwarzająca ciśnienie do 180MPa, tłoczy paliwo przewodem wysokociśnieniowym 9 do akumulatora paliwa
10 (common rail), który stanowi grubościenna rura o odpowiednio dobranej pojemności, w celu tłumienia pulsacji
ciśnienia powstałych w wyniku cyklicznego tłoczenia i poboru paliwa.
Pozycja : 8 * ID Tekstu : 51 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


08:01:2017 * Dotrysk * Diesel

Dopalanie spalin * NOx
Pozycja : 9 * ID Tekstu : 50 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


08:01:2017 * OUT - IN Sygnały * Sygnały Wejściowe i Wyjściowe w Systemach Wtryskowych Oleju Napędowego * Diesel

, , , Heißfilm-Luftmassenmesser G70 , , , Geber für Motordrehzahl G28 , , , Geber für Kühlmitteltemperatur
G62 , , , Höhengeber F96 , , , Geber für Kraftstofftemperatur G81 , , , Geber für Nadelhub G80 , , , Geber
für Ansauglufttemperatur G42 , , , Geber für leeres Kraftstoffadditiv G504 , , , Geber für Temperatur vor
Turbolader G507 , , , Lambdasonde G39 , , , Geber für Temperatur vor Partikelfilter G506 , , , Geber für
Differenzdruck G505 , , , Geber für Regelschieberweg G149 , , , Magnetventil für Ladedruckbegrenzung N75
, , , Abgas-Warnleuchte K83 (MIL) , , , Motor für Saugrohrklappe V157 , , , Umschaltventil für Kühler ,
, , Abgasrückführung N345 , , , Mengensteller N146 , , , Ventil für Einspritzbeginn N108 , , , Ventile
für Pumpe-Düse N240 ... N244 , , , Kraftstoffpumpe (Vorförderpumpe) G6 , , , Pumpe für Additiv Partikelfilter
V135 , , , Heizung für Lambdasonde Z19
Pozycja : 10 * ID Tekstu : 49 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


08:01:2017 * Wtrysk Wstępny

Wtrysk Wstępny ( 1 ) Wtrysk Wstępny \ Autor125 >>> Wtrysk Zasadniczy ( 3, 7 ) >>> Dotrysk
( 8 ) \ Zmniejszenie Emisji Sadzy >>> Późny Dotrysk ( 9 ) \ Paliwo jako środek redukcyjny dla
katalizatora NOx lub w celu podwyższenia temperatury spalin do regeneracja filtra cząstek stałych. Dotrysk
\ Autor125 >>> >>> Wtrysk Konwencjonalny ( 5, 6 ) \ Pompy rzędowe i rozdzielaczowe
bez zaworu elektromagnetycznego.
Pozycja : 11 * ID Tekstu : 48 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


08:01:2017 * Pośredni Wtrysk Paliwa * Diesel

Wtrysk pośredni wypromowany przez Mercedesa czyni pracę silnika wysokoprężnego w miarę cichą i płynną. Chodzi
o to, że dawka paliwa w każdym cyklu wtryskiwana jest do niewielkiej komory wstępnej, która łączy się z
zasadniczą komorą spalania cienkim przewodem. Zapłon następuje w ograniczonej przestrzeni, a fala płomienia
wydostaje się z owej małej komory stopniowo. W efekcie taki silnik diesla można było zaakceptować w aucie
osobowym. Niestety, wada rozwiązania polegała na tym, że w niektórych obszarach głowicy nie można było
uniknąć koncentracji wysokich temperatur, ponadto rozruch takiego silnika wymagał nadmiernie wysokiego
stopnia sprężania, a „przeciskanie” gazów spalinowych przez wspomniany kanał powodowało straty energii.
Dawne „osobowe” silniki diesla nie mogły więc być ani lekkie, ani wydajne.
Pozycja : 12 * ID Tekstu : 47 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


08:01:2017 * Budowa i Zasada Działania Rozdzielaczowych Pomp Wtryskowych ( osiowe, promieniowe ) * Diesel

Pompa Rozdzielaczowa Sterowana Mechanicznie \ Budowa Pompa Rozdzielaczowa Sterowana Elektronicznie
VR \ Rozdzielaczowa PROMIENIOWA Pompa Wtryskowa Rozdzielaczowa PROMIENIOWA Pompa Wtryskowa ( VR ) * D
Diesel
Pozycja : 13 * ID Tekstu : 46 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


08:01:2017 * Parametry Wtrysku * Diesel * Kąt Wtrysku * Podstawowe Wielkości

Kąt wtrysku : " Odległość " podawana w stopniach obrotu wału korbowego silnika pomiędzy początkiem
wypływu paliwa z rozpylacza a GMP ( Górny Martwy Punkt ).
Pozycja : 14 * ID Tekstu : 45 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


08:01:2017 * Sterowniki - Przekaźniki Świec Żarowych * Przykłady

Q6 * Audi \ Sterowniki ( Przekaźniki ) Świec Żarowych Q6 * BMW \ Sterowniki ( Przekaźniki ) Świec
Żarowych Q6 * Fiat \ Sterowniki ( Przekaźniki ) Świec Żarowych .. Q6 * Ford \ Sterowniki
( Przekaźniki ) Świec Żarowych Q6 * Mercedes \ Sterowniki ( Przekaźniki ) Świec Żarowych Q6 * Opel
Vauxhall \ Sterowniki ( Przekaźniki ) Świec Żarowych Q6 * Renault \ Sterowniki ( Przekaźniki ) Świec
Żarowych Q6 * Seat \ Sterowniki ( Przekaźniki ) Świec Żarowych Q6 * Volkswagen \ Sterowniki ( Przekaźniki
) Świec Żarowych
Pozycja : 15 * ID Tekstu : 44 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


07:01:2017 * Innovationsführer mit Drucksensor-Glühkerze PSG

INTELLIGENTE DRUCKSENSOR-GLÜHKERZE Neue, strengere Abgasgesetze in Europa und in den USA werden die zulässigen
Abgasemissionen von Dieselmotoren weiter reduzieren. Die Grenzwerte der für den Dieselmotor relevanten
Emissionen NOx und Partikel liegen dabei zukünftig bis zu 90 % unter dem derzeitigen Niveau. Diese Emissionsstandards
lassen sich allein mit konventionellen Lösungen nicht mehr erreichen. Mit modernen Partikelfiltersystemen
erscheint die notwendige Partikelreduzierung erreichbar. Um die NOx-Ziele darzustellen, reichen die heutigen
bekannten Nachbehandlungsmaßnahmen alleine nicht aus. Hier muss zusätzlich die Rohemission des Motors deutlich
verbessert werden. Deshalb wird intensiv an alternativen Brennverfahren wie HCCI (Homogeneous Charge Compression
Ignition), HCLI (Homogeneous Charge Late Injection), HPLI (Highly Premixed Late Injection) und DCCS (Dilution
Controlled Combustion System) geforscht, die sich durch sehr niedrige NOx-Emissionen auszeichnen. Vor diesem
Hintergrund wird die Entwicklung alternativer Verbrennungsverfahren bei allen unseren Kunden mit Nachdruck
betrieben. Die notwendige sehr hohe Genauigkeit von Einspritzmenge, Einspritzzeitpunkt und Abgasrückführungsraten
bei alternativen Verbrennu
Pozycja : 16 * ID Tekstu : 43 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


07:01:2017 * Das BERU Instant Start System (ISS)

Systemkonzept Das BERU ISS besteht aus einem elektronischen Glühkerzen-Steuergerät und leistungsoptimierten
Glühkerzen mit einer reduzierten Aufheizzeit von maximal 2 Sekunden – gegenüber 5 Sekunden bei einer Standard-Glühkerze
(SR). Sowohl in der Aufheiz- als auch in der Beharrungsphase benötigen diese deutlich weniger Energie.
Im Steuergerät werden als Schalter zur Ansteuerung der Glühkerzen Leistungshalbleiter eingesetzt, die das
früher verwendete elektromechanische Relais ersetzen. Im Vergleich zur herkömmlichen selbstregelnden Glühkerze
ist bei der leistungsoptimierten Glühkerze des ISS die Wendelkombination stark verkürzt und der glühende
Bereich auf etwa ein Drittel reduziert. Bei direkteinspritzenden Motoren entspricht dies dem in den Brennraum
hineinragenden Teil des Heizstabs
Pozycja : 17 * ID Tekstu : 42 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


07:01:2017 * Świece Żarowe * Diesel * NGK

Types of Sheathed Glow Plugs .. Single Coil Type > The warm up time of the tip is slow > The
coil will be damaged if current flows continuously .. Double Coil Type > The warm up time is much
faster < The coil will not be damaged if current flows continuously > Improved durability
Pozycja : 18 * ID Tekstu : 41 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


07:01:2017 * Świece Żarowe * Sposoby Oznaczania * Zamienniki

Q6 \ Świece Żarowe * Diesel * NGK Das BERU Instant Start System (ISS) BERU – Innovationsführer mit Drucksensor-Glühkerze
PSG
Pozycja : 19 * ID Tekstu : 40 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


07:01:2017 * Dlaczego diesel odpala z opóźnieniem?

W nowoczesnym dieslu sytuacja, w której rozrusznik kręci, a silnik odpala ze zwłoką kilku sekund, gwarantuje
spore wydatki. Jedna z możliwości to „przelewające” wtryskiwacze. Takie uszkodzenie sprawia, że paliwo zamiast
do komór spalania trafia do przewodu powrotnego i wraca do baku. Ciśnienie wtrysku jest za niskie, by silnik
mógł zadziałać, jednak z kolejnymi obrotami rozrusznika rośnie i wreszcie motor zaskakuje. Taka drobna
rzecz oznacza zwykle poważny wydatek: od kilkuset do ok. 3,5 tys. zł za jeden wtryskiwacz. Cena zależy od
tego, czy da się je zregenerować, czy też nie. Są części do wtryskiwaczy Boscha, a już do Denso – nie wszystkie.
Próżna nadzieja, że tylko jeden wtryskiwacz padł, a reszta ocalała. Gdy wyjmie się je z auta do pomiaru,
na pewno okaże się, że wszystkie wymagają naprawy. Problemy z odpalaniem mogą wynikać też z banalnego
uszkodzenia świec żarowych. Ale uwaga: choć świeca żarowa kosztuje średnio tylko 80 zł, to jej wymiana –
w zależności od dostępu – od 50 do 100 zł. Jeśli nie da się jej wykręcić, koszt rośnie do ok. 300 zł za
sztukę. Bardzo często nie da się normalnie odkręcić świec żarowych w silnikach CDI Mercedesa. Niemal zawsze
kłopot pojawia się w Fiacie Ducato, w którym w czasie deszczu woda
Pozycja : 20 * ID Tekstu : 39 *
Zabezpieczony Przed Usunięciem

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


07:01:2017 * auto fabrycznie wyposażone w DPF i spaliny są widoczne, strzeżcie się

Choć różne kolory spalin oznaczają całkiem różne usterki (czarny – układu wtryskowego lub oczyszczania spalin,
biały – dostawanie się wody do układu chłodzenia, a niebieski – spalanie oleju), to koszty w każdym przypadku
mogą okazać się niespodziewanie duże. Czy trzeba zdjąć głowicę, czy wymienić turbosprężarkę, czy też zregenerować
układ wtryskowy – za każdym razem trzeba brać pod uwagę rachunek rzędu 5 tys. zł lub większy. Można naprawiać
taniej, ale nie ma wtedy gwarancji, że za chwilę nie zepsuje się ponownie. Jeśli więc kupujecie auto fabrycznie
wyposażone w DPF i spaliny są widoczne, strzeżcie się – kupujecie auto już zepsute.
Pozycja : 21 * ID Tekstu : 38 *
Zabezpieczony Przed Usunięciem

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


07:01:2017 * Dym prawdę ci powie?

Kupując auto, trzeba koniecznie uruchomić go na zimno (dowiemy się, jak odpala, osłuchamy pod kątem usterek
mechanicznych), dać mu chwilę czasu na rozgrzewkę i przegazować, obserwując kolor spalin. Uwaga – nie należy
podchodzić zbyt blisko! Czarna chmura sadzy może „pomalować” nam na czarno twarz czy ubranie! Choć dymienie
nie jest nigdy zaletą, to zawsze trzeba brać pod uwagę markę i model auta. Jeśli np. paskudnie dymi stare
wysokoprężne Volvo z 6-cylindrowym, wolnossącym silnikiem VW, to trudno – ono tak ma, czasem niewiele da
się z tym zrobić, choć silnik jeszcze przez długi czas może nadawać się do użytku. Jeśli z kolei na czarno
dymi Passat TDI, źle to wróży.
Pozycja : 22 * ID Tekstu : 37 *
Zabezpieczony Przed Usunięciem

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


14:06:2015 * Audi A6 1,9 TDI * Diesel * Schemat * Kontrola * Dane * Podstawa * EDC 1,4 * Rotacyjna


Pozycja : 23 * ID Tekstu : 36 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


14:06:2015 * Audi A4 2,5 TDI * Diesel * Schemat * Kontrola * Dane * Podstawa * VP 44 * Rotacyjana Bosch *


Pozycja : 24 * ID Tekstu : 35 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


13:06:2015 * Audi A2 1,2 TDI A2 * Diesel * Schemat * Kontrola * Dane * Podstawa


Pozycja : 25 * ID Tekstu : 34 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


13:06:2015 * Audi 80 1,9 TD * Diesel * Schemat * Podstawa *


Pozycja : 26 * ID Tekstu : 33 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


07:06:2015 * Układy Paliwowe w Silnikach Wysokoprężnych * Diesel


Pozycja : 27 * ID Tekstu : 32 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


04:01:2014 * Usterki i Uszkodzenia Występujące w Wtryskiwaczach

Opis usterek i uszkodzeń w wtryskiwaczach firmy Bosch i Delphi
Pozycja : 28 * ID Tekstu : 29 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


04:01:2014 * Tajemnicze kody silników - wyjaśniamy, co znaczą

Szukając odpowiedniego auta, warto znać skróty literowe określające dokładne parametry silnika. Wiedza o
tym, co się za nimi kryje, na pewno przyda się podczas wertowania materiałów reklamowych i ofert producentów

Pozycja : 29 * ID Tekstu : 28 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


01:07:2012 * Oznaczenia * Diesel *Oznaczenia nie są znormalizowane

Oznaczenia nie są znormalizowane, więc można spotkać różne ich kombinacje. Starsze doładowane silniki wysokoprężne
mają na ogół w oznaczeniu litery TDI w różnych ułożeniach. Silniki nowszej generacji, wyposażone w system
CR (common rail), mają w swym oznaczeniu dodatkowo literę C lub cyfrę 4: CDTI (common rail diesel turbo
injection), TDCi (turbo diesel common rail injection), CTDi (common rail turbo diesel injection), D4D (direct
for diesel), dCi (diesel common rail injection). Common rail to umieszczony na silniku zasobnik na paliwo
sprężone do wysokiego ciśnienia 1350–1800 barów, przygotowane do wtryśnięcia bezpośrednio do cylindrów w
5–7 minidawkach. Powyższe oznaczenia mają właśnie takie silniki, zasilane szyną zbiorczą common rail i z
wtryskiwaczami elektromagnetycznymi lub piezoelektrycznymi. Kultura ich pracy jest bardzo wysoka, szczególnie
silników trzeciej generacji. Są dynamiczne, ciche, oszczędne i spełniają wysokie normy czystości spalin.
Jedyna wada to bardzo duże wymagania dotyczące czystości paliwa.
Pozycja : 30 * ID Tekstu : 16 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


09:03:2012 * Naprawa Wtryskiwaczy Diesla * Common Rail

Usługa czyszczenia wraz z testowaniem jest dedykowana dla wtryskiwaczy, które są nienaprawialne z racji
braku technologii i części zamiennych. Są to głównie wtryskiwacze Common Rail Denso, Common Rail Siemens
oraz wtryskiwacze piezoelektryczne Common Rail Bosch (niektóre samochody po 2005 roku). Wszystkie pozostałe
wtryskiwacze znacznie korzystniej jest poddać kompleksowej weryfikacji i naprawie, która zawiera m.in. mycie,
jak i testowanie.
Pozycja : 31 * ID Tekstu : 14 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


20:02:2012 * Rotacyjna pompa wtryskowa silników Diesla typu Bosch

Rotacyjna pompa wtryskowa silników Diesla typu Bosch Animacja budowy i działania
Pozycja : 32 * ID Tekstu : 12 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


20:02:2012 * Silnik Wysokoprężny Diesla. BUDOWA DZIAŁANIE

Silnik wysokoprężny, choć z wyglądu podobny do iskrowego, różni się od niego w sposób zdecydowany, zwłaszcza
systemem zasilania i spalania paliwa. W czasie suwu ssania cylinder napełniony jest filtrowanym powietrzem.
W trakcie sprężania (ok. 1:20) na skutek wzrostu ciśnienia do 3055 atm. Silnik uzyskuje ono temperaturę
500750C. Tuż przed zwrotem zewnętrznym tłoka następuje wtrysk paliwa pod ciśnieniem ok. 120 atm. i natychmiastowy
zapłon, z charakterystycznym głośnym metalicznym dźwiękiem. Energia uzyskana w procesie spalania przesuwa
tłok do dołu, a przy powrocie tego elementu do góry spaliny wypychane są z cylindra do układu wydechowego.
Obecnie w większości samochodów osobowych stosowany jest wtrysk pośredni do komory wstępnej, zaś w pojazdach
ciężarowych dominuje wtrysk bezpośredni czyli skierowany do komory spalania wykonanej w tłoku. Ten drugi
rodzaj konstrukcji i odznacza się głośniejszą pracą, ale za to mniejszym zużyciem paliwa.
Pozycja : 33 * ID Tekstu : 11 *

Otwórz Bloga - Notatki Plus Obrazki

Notatki * Post77


Komentarze i Reklamy Internautów
Lista Blogów w Serwisie

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


Diesel * Notatki * Blog

Wpis bez Obrazka - Zdjęcia ( JPG ) to Spam - Automat

LOGO - TEMAT :
Dodaj obrazek ( JPG max 1MB np : zdjęcie10.jpg ).
Tekst ( 3x80 ) :

URL [ http://www.xyz.ab ] (1x500) :
Telefon :

Przed Dodaniem Reklamy - Notatki Dwa Razy Obejrzyj Reklamę * Zabzpieczenie Przed Spamem

 


Obejrzyj Reklamę

Test

111

Liczba Kliknięć w Reklamę = 120
Zobacz Inne Reklamy

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&










****************************************************************************************************************************************************************************

# #

Napisz o Swojej Stronie w Serwisie DiaAut & Post77 & Sen77


Post77


Napisz o Swojej Stronie w Serwisie DiaAut & Post77 & Sen77

# # Kontakt Tekst 1 * * * http://niekonieczny.pl/post77_10_nagranie.m4a


Napisz o Swojej Stronie w Serwisie DiaAut & Post77 & Sen77



# #



Lista Ogłoszeń z Post77 Losowo Wyświetlanych Jako Baner Reklamowy na Stronach Serwisu

Ogłoszenie Dopisywane Jest do Listy po Kliknięciu Ikony: " Dodaj do Listy Ogłoszeń Reklamowanych ... "

Liczba Ogłoszeń Reklamowanych = 7

1 # 7
Pomiar Podciśnienia w Silniku Spalinowym
Pomiar Podciśnienia w Silniku Spalinowym * * Liczba Wyswietleń = 15713
http://diaaut.home.pl/r1981c7x.htm
Strona Polecająca Temat: Pomiar Podciśnienia w Silniku Spalinowym
#. Strona Polecająca ; http://diaaut.home.pl/r1981c7x.htm ; #. Tematy Podobne ; ##1. Pomiar Podciśnienia W Kolektorze
Dolotowym Umożliwiający Ocenę Stanu Technicznego Silnika ; http://www.diaaut.home.pl//r1981c7x.htm ; ##2. Kontrola
Zasysania Silnika - Wymiany Ładunku W Cylindrach Przez Pomiar Podciśnienia ; http://www.diaaut.home.pl//r2401c1x.htm ...
Opis Zewnętrzny Tematu: Pomiar Podciśnienia w Silniku Spalinowym


2 # 7
Masaże Antycellulitowe
Masaże Antycellulitowe * * Liczba Wyswietleń = 19344
http://soraya.pl/sorayagirl/zgrabna-sylwetka/jak-wykonac-masaz-antycellulitowy/
Strona Polecająca Temat: Masaże Antycellulitowe
#. Z cellulitem zmagają się miliony kobiet na całym świecie. Nawet przy szczupłej sylwetce można doświadczyć problemu
„pomarańczowej skórki”. Zobacz, jak wykonywać masaż antycellulitowy, który ujędrni skórę i pomoże pozbyć się niepotrzebnych
zapasów. #. #. Jak wykonywać masaż antycellulitowy? ; #. Zasada 1. Podczas wykonywania masaży antycellulitowych ...
Opis Zewnętrzny Tematu: Masaże Antycellulitowe


3 # 7
Strefa Piękna w Gliwicach Salon Kosmetyczny * Medycyna Estetyczna
Strefa Piękna w Gliwicach Salon Kosmetyczny * Medycyna Estetyczna * * Liczba Wyswietleń = 19188
http://www.strefa-piekna.pl/
Strona Polecająca Temat: Strefa Piękna w Gliwicach Salon Kosmetyczny * Medycyna Estetyczna
Dane kontaktowe ul. Andersena 34-36 44-100, Gliwice, śląskie Salon – recepcja: 32 411-63-66 512-144-770 Makijaż
permanentny i stylizacja rzęs: 512-441-590 kontakt@strefa-piekna.pl Kosmetyka drobna # W naszym salonie kosmetycznym
czeka na Państwa bogata oferta zabiegów kosmetycznych, w tym makijaż permanentny oczu, brwi (metoda piórkowa) i ...
Opis Zewnętrzny Tematu: Strefa Piękna w Gliwicach Salon Kosmetyczny * Medycyna Estetyczna


4 # 7
Nanoplastia, keratynowe prostowanie, regeneracja włosów BOTOX. Gdańsk, Gdynia, Sopot. Trójmiasto i okolice.
Nanoplastia, keratynowe prostowanie, regeneracja włosów BOTOX. Gdańsk, Gdynia, Sopot. Trójmiasto i okolice. * * Liczba Wyswietleń = 20432
http://basiamuszarska.pl
Strona Polecająca Temat: Nanoplastia, keratynowe prostowanie, regeneracja włosów BOTOX. Gdańsk, Gdynia, Sopot. Trójmiasto i okolice.
Jestem specjalistką od pięknych, zdrowych i zadbanych włosów. Pracuję również jako certyfikowany instruktor nanoplasti,
keratynowego prostowania włosów, nanokeratyny oraz nowości 2019 roku – Tanino Boost Profesional. Współpracuję
z brazylijskim producentem Tanino Boost Profesional i jestem jego przedstawicielem na Polskę. Jako specjalista ...
Opis Zewnętrzny Tematu: Nanoplastia, keratynowe prostowanie, regeneracja włosów BOTOX. Gdańsk, Gdynia, Sopot. Trójmiasto i okolice.


5 # 7
Post77 Darmowe Ogłoszenia bez Rejestracji
Post77 Darmowe Ogłoszenia bez Rejestracji * * Liczba Wyswietleń = 44254
http://www.post77.pl/
Strona Polecająca Temat: Post77 Darmowe Ogłoszenia bez Rejestracji
#. W serwisie Post77 dodajemy ogłoszenia bez rejestracji ; #. Dwa adresy do stron internetowych w ogłoszeniu
- reklamie ; #. Nie usuwamy ogłoszeń z serwisu ; #. Wykorzystując logo utworzone przy dodawaniu ogłoszenia, zawsze
można go przesunąć na początek wszystkich list ; #. Jeżeli Państwo nie mają strony internetowej, napiszemy ją ...
Opis Zewnętrzny Tematu: Post77 Darmowe Ogłoszenia bez Rejestracji


6 # 7
Dodawanie Ogłoszeń bez Rejestracji w Serwisie Post77
Dodawanie Ogłoszeń bez Rejestracji w Serwisie Post77 * * Liczba Wyswietleń = 51128
http://www.post77.pl/dodaj.htm
Strona Polecająca Temat: Dodawanie Ogłoszeń bez Rejestracji w Serwisie Post77
#. W Przeglądarce Microsoft Edge nie Można Dodawać Ogłoszenia w Tym Formularzu ; #. Tematy Podobne: #1. Old Kontakt
z Województwem Podlaskim w Post77 ; http://www.post77.pl//kategoria_off_10_c.htm ; #2. Old Kontakt z Województwem Lubelskim
w Post77 ; http://www.post77.pl//kategoria_off_3_c.htm ; #3. Old Kontakt z Województwem Lubuskim w Post77 ; http://www.post77.pl//kategoria_off_4_c.htm ...
Opis Zewnętrzny Tematu: Dodawanie Ogłoszeń bez Rejestracji w Serwisie Post77


# #

Linki do Stron o Których Pisano w Serwisie DiaAut & Post77 & Sen77


Post77


Lokowanie Linków do Stron o Których Pisano na Wszystkich Podstronach Serwisu


Lokowanie Linków do Stron o Których Pisano na Wszystkich Podstronach Serwisu



# #

# #

100 Ostatnio Otwartych Stron Serwisu DiaAut & Post77 & Sen77

Post77


Ostatnio Otwarte Strony w Serwisie DiaAut & Post77 & Sen77


Ostatnio Otwarte Strony w Serwisie DiaAut & Post77 & Sen77



# #

Ostatnio Otwarte Strony Serwisu DiaAut & Post77 & Sen77

1# 1410853

Poprawny Kolor Izolatora Świec Zapłonowych
Poprawny Kolor Izolatora Świec Zapłonowych
http://www.diaaut.home.pl/r6221c1x.htm
Ostatnia Strona Otwierająca Temat: Poprawny Kolor Izolatora Świec Zapłonowych
# # Potwierdzenie Modyfikacji Opisu Strony () *** # Potwierdzenie Modyfikacji Opisu Strony () *** # Potwierdzenie Modyfikacji
Opisu Strony () *** # Ogłoszenia Dolnośląskie * Serwis Ogłoszeniowy Post77 i Popularne Serwisy Ogłoszeniowe [] *** # Opisy
Silnika Spalinowego i Jego Uszkodzeń # Ogłoszenia bez Rejestracji # Pozycjonowanie Stron () **** # Medycyna Usługi Kosmetyczne ...
Opis Zewnętrzny Tematu: Poprawny Kolor Izolatora Świec Zapłonowych


2# 1410852

Teoria Grafów Wikipedia Elementy
Teoria Grafów Wikipedia Elementy
http://diaaut.home.pl/r12801c8.htm
Ostatnia Strona Otwierająca Temat: Teoria Grafów Wikipedia Elementy
#. GRAF HIERARCHICZNY "zawiera" tylko jedną reprezentację OBIEKTU ; #. GRAF TEKSTOWY może "zawierać"
wiele reprezentacji OBIEKTU ; #. GRAF TEKSTOWY może "powołać" się na siebie (jednym z obiektów go opisujących
jest on sam) ; ##. #. Istnieją Tylko DWA GRAFY SKIEROWANE: GRAF TEKSTOWY i GRAF HIERARCHICZNY; ##. #. Zapis ...
Opis Zewnętrzny Tematu: Teoria Grafów Wikipedia Elementy


3# 1410851

Graf Tekstowy jest Wadliwym Grafem Hierarchicznym
Graf Tekstowy jest Wadliwym Grafem Hierarchicznym
http://diaaut.home.pl/r14781c3.htm
Ostatnia Strona Otwierająca Temat: Graf Tekstowy jest Wadliwym Grafem Hierarchicznym
#. GRAF HIERARCHICZNY "zawiera" tylko jedną reprezentację OBIEKTU ; #. GRAF TEKSTOWY może "zawierać"
wiele reprezentacji OBIEKTU ; #. GRAF TEKSTOWY może "powołać" się na siebie (jednym z obiektów go opisujących
jest on sam) ; ##. #. Istnieją Tylko DWA GRAFY SKIEROWANE: GRAF TEKSTOWY i GRAF HIERARCHICZNY; ##. #. Zapis ...
Opis Zewnętrzny Tematu: Graf Tekstowy jest Wadliwym Grafem Hierarchicznym


4# 1410850

Uszkodzenia Silników Spalinowych * Naprawy Samochodów * Notatki * Blogi
Uszkodzenia Silników Spalinowych * Naprawy Samochodów * Notatki * Blogi
http://www.diaaut.home.pl/r16201c3.htm
Ostatnia Strona Otwierająca Temat: Uszkodzenia Silników Spalinowych * Naprawy Samochodów * Notatki * Blogi
#. U110 * Silnika Spalinowego nie Można Uruchomić ; #. U120 * Silnik Spalinowy Zapala i Gaśnie ; #. U130 *
Utrudniony Rozruch Zimnego Silnika Spalinowego ; #. U140 * Utrudniony Rozruch Nagrzanego Silnika Spalinowego
; #. U150 * Wydłużony Czas Rozruchu Silnika Spalinowego ; #. U160 * Silnik Spalinowy Odbija Podczas Rozruchu ...
Opis Zewnętrzny Tematu: Uszkodzenia Silników Spalinowych * Naprawy Samochodów * Notatki * Blogi


5# 1410849

Graf Tekstowy jest Wadliwym Grafem Hierarchicznym
Graf Tekstowy jest Wadliwym Grafem Hierarchicznym
http://diaaut.home.pl/r14781c3.htm
Ostatnia Strona Otwierająca Temat: Graf Tekstowy jest Wadliwym Grafem Hierarchicznym
#. GRAF HIERARCHICZNY "zawiera" tylko jedną reprezentację OBIEKTU ; #. GRAF TEKSTOWY może "zawierać"
wiele reprezentacji OBIEKTU ; #. GRAF TEKSTOWY może "powołać" się na siebie (jednym z obiektów go opisujących
jest on sam) ; ##. #. Istnieją Tylko DWA GRAFY SKIEROWANE: GRAF TEKSTOWY i GRAF HIERARCHICZNY; ##. #. Zapis ...
Opis Zewnętrzny Tematu: Graf Tekstowy jest Wadliwym Grafem Hierarchicznym


6# 1410846

Opisy Silnika Spalinowego i Jego Uszkodzeń # Ogłoszenia bez Rejestracji # Pozycjonowanie Stron
Opisy Silnika Spalinowego i Jego Uszkodzeń # Ogłoszenia bez Rejestracji # Pozycjonowanie Stron
http://diaaut.home.pl/index.htm
Ostatnia Strona Otwierająca Temat: Opisy Silnika Spalinowego i Jego Uszkodzeń # Ogłoszenia bez Rejestracji # Pozycjonowanie Stron
#. Opisy Silnika Spalinowego i Jego Uszkodzeń ; #. Ogłoszenia bez Rejestracji ; #. Pozycjonowanie Stron ; ...
Opis Zewnętrzny Tematu: Opisy Silnika Spalinowego i Jego Uszkodzeń # Ogłoszenia bez Rejestracji # Pozycjonowanie Stron


7# 1410845

Graf Tekstowy jest Wadliwym Grafem Hierarchicznym
Graf Tekstowy jest Wadliwym Grafem Hierarchicznym
http://diaaut.home.pl/r14781c3.htm
Ostatnia Strona Otwierająca Temat: Graf Tekstowy jest Wadliwym Grafem Hierarchicznym
#. GRAF HIERARCHICZNY "zawiera" tylko jedną reprezentację OBIEKTU ; #. GRAF TEKSTOWY może "zawierać"
wiele reprezentacji OBIEKTU ; #. GRAF TEKSTOWY może "powołać" się na siebie (jednym z obiektów go opisujących
jest on sam) ; ##. #. Istnieją Tylko DWA GRAFY SKIEROWANE: GRAF TEKSTOWY i GRAF HIERARCHICZNY; ##. #. Zapis ...
Opis Zewnętrzny Tematu: Graf Tekstowy jest Wadliwym Grafem Hierarchicznym


# #

Napiszemy Baner Reklamowy - Informacyjny i Będziemy go Promować


Post77


Internetowa Reklama w Serwisie DiaAut & Post77 & Sen77

Internetowa Reklama w Serwisie DiaAut & Post77 & Sen77

Kontakt Tekst




# #


Lista Stron Reklamowanych Banerem Otwierającym Strony Serwisu DiaAut & Post77 & Sen77

#
Schody i Balustrady - Projektowanie Wykonanie Montaż
Schody i Balustrady - Projektowanie Wykonanie Montaż
www.perfectschody.com/
#. Schody i Balustrady - Projektowanie Wykonanie
Montaż #. Opole Ulica Zakładowa 2 #. Zakład Produkcyjno-Handlowo-Usługowy Perfect #. Prosimy o wcześniejszy
Kontakt Telefoniczny z Biurem Obsługi Klienta #. Czynne: Poniedziałek - Piątek od 7.00 do 16.00 # Nasza firma ...
Opis Zewnętrzny Tematu: Schody i Balustrady - Projektowanie Wykonanie Montaż

#
Darmowe Pozycjonowanie Stron Internetowych Przez Polecanie
Darmowe Pozycjonowanie Stron Internetowych Przez Polecanie
www.diaaut.home.pl/pozycja_a.htm
# Pozycjonowanie Stron Przez Polecanie w Serwisie DiaAut & Post77 & Sen77 # Banery Reklamowe z Ogłoszeń Dodanych
do Internetowego Słupa Ogłoszeniowego Post77 # Z Ogłoszenia Dodanego do Serwisu Post77 Można Samodzielnie Utworzyć
Reklamę Wyświetlaną na Początku Stron # Reklama Ogłoszenia to Kopia Ogłoszenia z Serwisu Post77 # Po Zakończeniu ...
Opis Zewnętrzny Tematu: Darmowe Pozycjonowanie Stron Internetowych Przez Polecanie

#
Baner Reklamowy na Stronach Serwisu DiaAut & Post77 & Sen77
Baner Reklamowy na Stronach Serwisu DiaAut & Post77 & Sen77
www.diaaut.home.pl/gwarant.htm
#. Baner Reklamowy Strony Internetowej - Firmy - Usługi w DiaAut & Post77 & Sen77 #. #. Baner
Uczestniczy w Dodawaniu Ogłoszeń i Pozycjonowaniu Stron Internetowych #. Internauci Oglądają Stronę Reklamowaną
Przez Baner 10 Sekund #. #. Dodanie Ogłoszenia i Pozycjonowanie Strony Internetowej Musi być Poprzedzone Kliknięciem ...
Opis Zewnętrzny Tematu: Baner Reklamowy na Stronach Serwisu DiaAut & Post77 & Sen77

#
Studio Kosmetyczne Alessandro * Opole ul. Tarnopolska 119/1 * Tel. 604 405 363
Studio Kosmetyczne Alessandro * Opole ul. Tarnopolska 119/1 * Tel. 604 405 363
www.alessandroopole.pl/
#. Studio alessandro Opole #. Ulica Tarnopolska119/1 #. Salon czynny: #. od poniedziałku do piątku #.
od 10.00 do 19.00 #. sobota od 9.00 do 13.00 #. #. Studio Kosmetyczne Alessandro zostało otwarte w Opolu w styczniu
2010 roku dla osób, które chcą połączyć relaks i profesjonalne zabiegi pielęgnacyjne z intymną oraz miłą atmosferą. Podczas stylizacji ...
Opis Zewnętrzny Tematu: Studio Kosmetyczne Alessandro * Opole ul. Tarnopolska 119/1 * Tel. 604 405 363

#
ATABAJT * Opole * Sprawdzony Dostawca Sprzetu Komputerowego i Usług
ATABAJT * Opole * Sprawdzony Dostawca Sprzetu Komputerowego i Usług
www.atabajt.com.pl/
#. ATABAJT #. Sprawdzony dostawca sprzętu komputerowego i usług #. OPOLE Ulica Kośnego 50 #. #.
Firma ATABAJT jest wiodącym w regionie, dostawcą sprzętu komputerowego i usług IT . Doświadczenie zdobyte w ciągu kilkudziesięcioletniej
działalności firmy, pozwala oferować kompleksową i kompetentną obsługę w zakresie systemów komputerowych, systemów operacyjnych ...
Opis Zewnętrzny Tematu: ATABAJT * Opole * Sprawdzony Dostawca Sprzetu Komputerowego i Usług