****************************************************************************************************************************************************************************
.
Elementy * SPI * MPI * GDI * EDC * EOBD * LPG * Akumulator * Rozrusznik * Alternator * Zapłon * Autor *********** Reklama
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Baner Reklamowy w Serwisie DiaAut & Post77 * Opole Tel. 881 314 355 Studio Kosmetyczne Alessandro * * Opole * * 28138 * * 199 # Studio Kosmetyczne Alessandro zostało otwarte w Opolu w styczniu 2010 roku dla osób, które chcą połączyć relaks i profesjonalne zabiegi pielęgnacyjne z intymną oraz miłą atmosferą. Podczas stylizacji paznokci można obejrzeć dobry film, koncert Często Powtarzana Prawda Staje się Prawdziwsza Dodawanie Banerów Reklamowy w Serwisie DiaAut & Post77 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ogłoszenia Reklamowane w Serwisie DiaAut & Post77 Tak Działa Common Rail Diesel * * * 1090 Otwórz Stronę Polecajacą: Tak Działa Common Rail Diesel Dodawanie Ogłoszeń do Listy Ogłoszeń Reklamowanych w Serwisie DiaAut & Post77 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |
Ostatnio Dodane Ogłoszenie - Reklama Albo Efekt Pozycjonowania w Serwisie Post77 Dodawanie Ogłoszeń - Reklam w Serwisie Post77 Napiszemy Filmik Reklamowy - Informacyjny Tel. 881 314 355 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |
Liczba Wyswietleń Kolekcji Banerów = 35678
" Dzienna Ogladalność Kolekcji Banerów " = 488.03868111826
****************************************************************************************************************************************************************************
.
Elementy * SPI * MPI * GDI * EDC * EOBD * LPG * Akumulator * Rozrusznik * Alternator * Zapłon * Autor *********** Reklama
Elementy * SPI * MPI * GDI * EDC * EOBD * LPG * Akumulator
* Rozrusznik * Alternator
* Zapłon * Autor *********** Reklama
Kontrola ( Stan Naładowania Akumulatora )
Kontrola
( Stan Naładowania Akumulatora )
%%
<<< Stan Naładowania
Akumulatora
Obiekty opisujące ( Kontrola ( Stan Naładowania Akumulatora
) ).
:
Zdolność
Rozruchowa Akumulatora
:
Odczyt wskazań wskaźnika
stanu naładowania akumulatora umieszczonego w akumulatorze.
..
Pomiar
Gęstość Elektrolitu Akumulatora \ AKU
Pomiar
Napięcia Spoczynkowego Akumulatora
Pomiar
Napięcia Akumulatora Podczas Ładowania
Pomiar
Prądu Ładowania Akumulatora
( (...) End Obiekty
Opisujące )
Ocena
stanu naładowania akumulatora na podstawie pomiaru napięcia na jego zaciskach
po
upływie
kilku minut od odłączenia go od instalacji samochodu.
OSTRZEŻENIE
Samochodowe akumulatory żelowe ładujemy i
rozładowujemy tak jak akumulatory z elektrolitem.
..
Stan naładowania można
określić po przeprowadzeniu pomiaru na zaciskach otwartych akumulatora po
przebywaniu kilku minut w spoczynku.
Stan naładowania Napięcie
100% 2,15 V/ogniwo
80% 2,09 V/ogniwo
60% 2,06 V/ogniwo
40% 2,02 V/ogniwo
20% 1,97 V/ogniwo
( (...) End Ostrzeżenie )
Prąd płynący w obwodzie rozruchowym i
napięcie akumulatora podczas rozruchu.
Ocena układu ładowania akumulatora
przez alternator.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ładowanie akumulatora to ważny czynnik
wpływający na trwałość akumulatora. Źle przeprowadzone ładowanie
może pogorszyć stan akumulatora lub nawet
doprowadzić do całkowitego zniszczenia.
Akumulatory
projektowane są na określoną ilość cykli ładowanie / rozładowanie. Z założenia
każdy cykl minimalnie obniża pojemność
akumulatora, choć na
początku eksploatacji może być odwrotnie i przez kilka pierwszych cykli można
zaobserwować wzrost pojemności
akumulatora. Na to w
jakim stopniu następuje utrata pojemności ogromny wpływ ma intensywność oraz
głębokość rozładowania
oraz sposób i warunki ładowania akumulatora.
Poprawnie
prowadzone ładowanie pozwala na utrzymanie sprawności akumulatora przez długi
czas a może nawet poprawić
stan akumulatora (większa
pojemność niż w poprzedzającym cyklu). Wykonane co kilka cykli spokojne
rozładowanie a następnie
powolne ładowanie
bardzo często pozwala
na odzyskanie pojemności (pojemność akumulatora
mierzona po takim cyklu będzie
większa niż pojemność
w poprzednich cyklach). Zobacz jak odratować akumulator
bezobsługowy.
Ładowanie akumulatorów żelowych powinno
odbywać się co najmniej dwufazowo - to bowiem zapewnia, że akumulator nie
ulegnie
przedwczesnemu zużyciu, będzie odpowiednio naładowany a
jednocześnie proces ładowania przebiegnie sprawnie.
Pierwszy
etap ładowania to ładowanie
stałym prądem w zakresie 10-30%
pojemności nominalnej akumulatora. O ile możliwa jest
regulacja prądu
ładowania i nie ma ograniczeń czasowych korzystnie jest ustawić mały prąd
ładowania, czyli 10% albo nawet 5% pojemności
ładowanego
akumulatora. Przykładowo dla baterii 100 Ah będzie to prąd w zakresie 5-10 A.
na tym etapie napięcie na zaciskach akumulatora
stopniowo rośnie
(energia jest magazynowana).
Drugi
etap ładowania akumulatora odbywa się przy stopniowo malejącym prądzie i zachowaniu
stałego napięcia.
Na tym etapie
napięcie ładowania nie powinno przekraczać
14,5 - 15V. Wyższe napięcie sprawi, że proces ładowania zakończy się
szybciej. Nie jest to
jednak dobre z punktu widzenia długowieczności - jeżeli akumulator będzie za
każdym razem ładowany ekspresowo jego
pojemność będzie
dość szybko malała. Znacznie korzystniej jest gdy napięcie ładowania na drugim
etapie jest niższe i nie przekracza 14,5V.
Podobnie jak w
przypadku mniejszego prądu w pierwszym etapie, niższe napięcie w drugim etapie
wpływa korzystnie na stan akumulatora.
Z tego względu
polecamy stosowanie minimalnych polecanych przez producenta danego akumulatora
wartości napięcia ładowania.
Ładowarki bardzo często posiadają jeszcze
trzeci etap - podtrzymanie w stanie gotowości. Na tym etapie napięcie obniżane
jest do
poziomu buforowego, zwykle 13,5-13,8V a w obwodzie powinien płynąć minimalny prąd - kilka mA na 1Ah pojemności akumulatora.
Bardzo
istotne w przypadku akumulatorów żelowych jest ich odpowiednie ładowanie. Przede wszystkim, dopasowana do
rodzaju akumulatora
powinna być sama ładowarka
- odpowiednio przystosowana do wymagań oraz norm, które wymienia producent. Z
tego względu do ładowania
akumulatorów żelowych
zalecana jest ładowarka automatyczna.
Stan naładowania można
określić po przeprowadzeniu pomiaru na zaciskach otwartych akumulatora po
przebywaniu 24h w spoczynku.
Stan naładowania Napięcie
100% 2,15 V/ogniwo
80% 2,09 V/ogniwo
60% 2,06 V/ogniwo
40% 2,02 V/ogniwo
20% 1,97 V/ogniwo
Wyładowanie i napięcie
odcięcia
Napięcie odcięcia poniżej
którego rozładowywanie akumulatora jest niedozwolone powinno być ograniczone do
wartości podanych poniżej.
Napięcie odcięcia do Czas wyładowania
1,60V/ogniwo do 15min
1,65V/ogniwo do 1h
1,70V/ogniwo do 5h
1,75V/ogniwo do 8h
1,80V/ogniwo do 10-20h
Bezkrytyczne wykorzystywanie i
powielanie informacji umieszczonych na tej stronie jest zabronione.
Bezkrytyczne wykorzystywanie i powielanie informacji
umieszczonych na tej stronie jest zabronione.